בתהליך הקמת האתר, ישנו צורך בהקמת סביבת פיתוח ראשונית ובניתוב של הדומיין לשרת. אם זה נשמע לכם כמו ג'יבריש יותר מעברית, אל דאגה. למרות שמדובר במושגים שאולי טרם הכרתם, בזכות שרתי האחסון המתקדמים, מדובר בתהליך יחסית פשוט שרק דורש דיוק וסובלנות.

במאמר הבא נסביר צעד אחרי צעד כיצד מקימים סביבת פיתוח ומנתבים את הדומיין לשרת.

שרתים

 

למה צריך סביבת פיתוח

סביבת פיתוח היא המקום שמאפשר בניית אתרים, עיצוב אתרים ותיקון באגים ללא פגיעה באתר קיים. סביבת הפיתוח מייצרת העתק של האתר המקורי. על גבי העתק האתר מבצעים את השינויים לבסוף, מעדכנים את האתר המקורי בשינויים שביצענו.

 

כיצד מקימים סביבת פיתוח

הקמת סביבת פיתוח תלויה מאוד בשרת האחסון בו אתם משתמשים.

בשרתים מסוימים כדוגמת השרת של יופרס, ניתן במספר קליקים בלבד לבצע הקמה של סביבת פיתוח.

ביופרס למשל, כל מה שעליכם לעשות זה ללכת ללשונית פיתוח, לבחור בניהול סביבת פיתוח ולהגדיר לאיזה אתר אתם רוצים להקים סביבת פיתוח.

בשרתים אחרים, ייתכן והפעולה מורכבת יותר, ועל כן יש להעזר במדריכים ששרת האחסון שלכם כתב והכין.

 

ניתוב הדומיין לשרת

על מנת לנתב את הדומיין לשרת יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. התחברות לפאנל הדומיין שלכם.
  2. מציאת הגדרות DNS – עליכם לחפש בפאנל הדומיין שלכם היכן מוגדרות רשומות ה DNS. בדרך כלל ניתן למצוא לשונית שנקראת "רשומות DNS". לעיתים יש צורך ליצור קשר עם חברת רישום הדומיינים על מנת שיעשו לכם זאת בעצמם.
  3. לבדוק את ההגדרות הנדרשות לשרת – לכל שרת אחסון יש רשומות אחרות. על כן עליכם לבדוק מהם רשומות ה DNS הנדרשות עבור השרת שלכם.  על מנת למצוא את הרשומות ניתן לכתוב את שם חברת האחסון שלכם לצד הביטוי "name servers" או לחילופין להכנס לפאנל ניהול השרת ולמצוא את לשונית name servers.
  4. עדכון שורות ה DNS – לאחר שמצאנו כיצד השרתים של השרת נקראים, נעתיק את הרשומות מהשרת ונדביק אותם בהגדרות ה DNS של הדומיין. שימו לב שיש להעתיק בצורה מדויקת את השורות.
  5. עדכון פרטים נוספים – במידה ואתם מעוניינים בכתובת מייל על הדומיין למשל, עליכם לעדכן את הרשומות הנדרשות בהתאם. את כל הפרטים תוכלו למצוא בשרת האחסון שלכם ובחברת ניהול הדומיים שלכם.
  6. לחכות 24-48 שעות – לאחר העדכון, יש להמתין בין יום ליומיים על מנת שהשינויים יתעדכנו.
  7. הוספת הדומיין לשרת האחסון – לאחר שעדכנתם את הרשומות כעת עליכם להוסיף לשרת האחסון את הדומיין. בשרת האחסון יש לבחור בהוספת דומיין חדש, ולמלא את כלל הפרטים שיבקשו.
  8. ניתבתם את הדומיין בהצלחה – במידה וביצעתם את כלל הפעולות שציינו כמו שצריך, הדומיין יתווסף לשרת שלכם בהצלחה, וכעת יש תקשורת מלאה בין הדומיין לשרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *