בעידן שבו כמעט בכל בית יש אינטרנט וסמארט פון כל אחד יכול להפוך למוכר אפילו בלי לצאת מהבית והכל באמצעות האינטרנט. חלקנו ניסינו זאת בעבר, והדבר לא תמיד צלח. אז כיצד ניתן למכור מוצרים אונליין?

לא יודע איך עושים זאת?

בעולם הרשת הגדול לא חסרים אתרים בהם ניתן למכור חפצים ומוצרים. אתרים כמו eBay, אמזון, ועלי אקספרס הם חלק קטן ממגוון רחב של אתרים.

למי שבאמת רוצה ללמוד את העניין, ניתן לחפש "קורס מכירה באינטרנט" ולקבל שפע של הצעות לקורסים כאלה. בין אם מדובר בקורס מצולם או בקורס בכיתה, חשוב לדעת שגם אם עברתם קורס המכירות לא יפלו מהשמיים וצריך לעבוד קשה בשביל להצליח.

 

כמה דגשים

דוגמה לאתר שמוכר את מוצריו באינטרנט הוא בול עץ. האתר מתאפיין בהוספת תמונות איכותיות ואטרקטיביות, והדבר מאוד מוסיף למכירות ומושך את הקונה. האתר מציע מגוון רחב של רהיטי עץ, ובנוי בצורה נגישה ומושכת לעין.

קונים ברשת לעיתים עלולים לחשוש שאם רוכשים מוצרים באינטרנט ויש בעיות או שאלות לגבי המוצר אין למי לפנות. באתר מופיעים פרטי התקשרות, כדי למנוע חשש זה.

אז איך מתחילים?

אם בחרנו שלא להשקיע כסף, הדרך הכי פשוטה כדי להיכנס לעניינים לאט לאט היא דרך איביי. תחילה נפתח חשבון רגיל (לא חשבון עסקי) באתר.  פתחנו את החשבון וכעת ניתן למכור מוצרים מהבית, צעצועים ישנים, מוצרים יד שנייה או אפילו מוצרים שעדיין באריזה ולא נעשה בהם שימוש. זו דרך מצוינת להתחיל להבין איך הדברים עובדים ולהבין מי נגד מי.

שליחת המוצר – אין לשכוח את שליחת המוצר שהיא חלק בלתי נפרד מביצוע המכירה. שימו לב במידה וכללתם את מחיר המשלוח במחיר המוצר, איביי תקח יותר עמלה, ולכן כדאי להפריד את המשלוח מסכום המוצר.

לאחר שהבנו מה קורה הגיע הזמן לעבור למגרש של הגדולים.

  • חפשו באמאזון מוצר בעל מחיר נמוך שנמכר יחסית בקלות (לפי אחוזי המכירה).  טווח המחירים הרלוונטי הוא בין 5-10$.  מצאתם את מוצר החלומות וכעת הגיע הזמן להעמיד אותו למכירה באיביי.
  • תחילה חפשו תמונות נוספות בגוגל על מנת "לשנות" קצת את המוצר ולהוסיף אמינות. שמרו במועדפים את דף המוצר המקורי. העלו לאיביי את המוצר עם שינוים קלים.
  • כשאתם ניגשים לתמחר את המוצר הוסיפו למחיר את העמלות של אייבי ופייפל ועוד שלושה דולרים רווח לכם ( 10% אייבי ו 4% פייפל). כעת המתינו בסבלנות ותנו לקסם לקרות.
  • ברגע שהצלחתם למכור הכסף הועבר לחשבון הפיי פאל שלכם, וישלח אליכם שמו וכתובתו של הרוכש. הזינו את הפרטים באמזון והזמינו את המשלוח לכתובתו של הלקוח. שיחקתם אותה.

לסיכום, מכירות באינטרנט לוקחות זמן, גם אם בהתחלה לא מצליחים למכור חשוב להתמיד ועם הזמן תצברו ניסיון ותצליחו בגדול! גם רומא לא נבנת ביום אחד.

5 עקרונות עיצוב ובניית אתר עסקי אפקטיבי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *