השימוש באינטרנט אומנם החל רק בשנות ה-60 של המאה הקודמת, אבל אין ספק שהוא התקדם מאז בצעדי ענק. נסו לחשוב על הדרך שבה אתם מבררים היום פרטים על מקום אליו אתם רוצים לנסוע או מזמינים חופשה. שאלו את עצמכם מאיפה הייתם רוצים לקנות היום חולצה, היכן הייתם מבררים על הצבעים והטקסטורות ולאן הייתם הולכים? ככל הנראה, כל ישראלי שאתם מכירים ילך לבדוק מידע רלוונטי באינטרנט, ו-70% מתוכם גם יבצעו את הרכישה עצמה דרך הרשת. עם נתונים כאלה ברור שאתם לא יכולים לוותר על אתר מושקע ואיכותי עבור העסק שלכם. את הבנייה רצוי לבצע דרך חברת בניית אתרים לעסקים ובינתיים, הנה 5 עקרונות שתהיו חייבים להשתמש בהם כדי להשיג את האתר האפקטיבי ביותר.

 

איך בונים את האתר הטוב ביותר בשבילכם?

חווית משתמש

הדבר החשוב ביותר עבור גולשים הוא נוחות התפעול. כל אחד שמגיע לאתר רוצה לדעת בדיוק לאן הוא צריך ללכת, איפה ללחוץ והיכן נמצא המידע החשוב לו ביותר. אתר מסורבל ולא נעים ננטש מיד, כאשר מחקרים מראים שגולשים נמצאים באתר 7 שניות בלבד עד שהם מחליטים אם להמשיך לשהות בו או לעבור לאתר הבא. במסגרת זמן כזו, חייבים שחווית המשתמש של הגולש תהיה הכי טובה שאפשר.

התוכן הוא המלך

גם אם לגולשים מאוד נוח באתר אבל הם לא מוצאים בו את התוכן שהם צריכים, הם פשוט יעזבו וימשיכו הלאה בחיפושים. חייבים לעשות מחקר מילות מפתח מדויק, להבין מה הגולשים מחפשים ולהתאים את התוכן אליהם. ככל שהדברים יהיו רלוונטיים, ערוכים והגיוניים – הגולשים יקבלו ערך מוסף מהאתר ויבחרו להישאר בו כמה שיותר.

עיצוב ופיתוח

מעצבים יכולים להסתכל על האתר ולחלום על פנטזיות עיצוביות שונות ומשונות. להוסיף צבעים, באנרים קופצים ותמונות מכל כיוון. העיצוב הוא חשוב וחלק עקרוני באתר אפקטיבי, אבל בלי המפתחים זה לא יכול לקרות. בעזרת שילוב נכון של תכנות ועיצוב האתר יכול להתפתח ולהתעצב בצורה נכונה.

תהליכי בקרה

גם לאחר סיום הבניה ועוד לפני העלאת האתר לאוויר, חשוב וקריטי לבצע בקרה על ידי גורמים חיצוניים. יש לעבור על הקוד ולראות שמבחינת התכנות לא נפלה טעות שתפיל את האתר או לא תאפשר לו לעמוד בעומס, וכמו כן יש לוודא כי התוכן נכון, הכל כתוב בצורה מסודרת ומותאם לגולשים.

שילוב מערכת סליקה מתאימה

במידה והאתר נועד למכירה און-ליין, חייבים להטמיע בו מערכת סליקה נכונה. ישנן מערכות סליקה שמתאימות לעסקים גדולים, אחרות טובות יותר לחרות קטנות ויש כאלו שמושלמות לעסקים קטנים וביתיים. רצוי להתייעץ עם מומחה סליקה לפני ההחלטה, מאחר והחלפת מערכת לאחר העלייה לאוויר יכולה להיות כאב ראש די רציני ועדיף לבצע את ההחלטה הנכונה מראש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *