אפליקציית המסרים הבינלאומית המובילה ביותר, ואחת האפליקציות המובילה שבה כל אחד ואחת בעל טלפון סלולרי מתקדם משקיעים את רוב זמנם, היא לא אחרת מאשר אפליקציית ווטסאפ.

 

"רות קיבלתי – רות סוף"

אלו מונחים שמשורים בתוך כל אחד מאיתנו, אבל יחד כניסת אפליקציית המסרים אנו מתרגלים לדברים חדשים, ורבים מאוד מחיילי צה"ל כבר עושים בה שימוש באופן קבוע, לרבות חיילי מילואים וחיילי הסדיר.

אבל אם עד היום היינו רגלים לדבר ב "רות סוף – רות קיבלתי, או רות עבור" היום הדברים השתנו ואנו רואים את "מקליד/ה…" בהודעות הווצאפ.

למרות היתרונות שיש באפליקציה זאת, משרד הביטחון וצה"ל אוסרים את השימוש בה, מחשש שמא יעשה בה תעבורה של מסרים מוצפנים העלולים לפגוע בביטחון השדה.



 

זליגת מידע מצד המשתמש

מכיוון ואפליקציית ווטאסאפ משתמשת גם בנתוני מיקום, יכולה לקבל גישה לקבצי קול, מדיה תמונות וכמעט כל דבר שנמצא במכשיר האישי של כל אחד מאיתנו, משרד הבטחון החליט לאסור את השימוש באפליקציה.

 

לא הכל תמים

אחת הסיבות העיקריות בגלל נאסר שימוש באפליקציה היא כי גם משיחות תמימות המבוצעות בין חברים למחלקה, או חברים במהלך השירות הסדיר והמילואים, ניתן בקלות ללמוד על שגרת הפעילות המבצעית, על היבטים וחשיבה מבצעית שיכולה להעביר גם מידע חסוי לגורמים עוינים.

בגלל כל הסיבות האלו הוחלט בצה"ל באופן גורף וחריג לאסור בכל דרך שימוש באפליקציית המסרים, שימוש בה גם עלול לגרום לשימוש בצעדים משפטיים מול זה שביצע את השימוש, במקרים כאלו יהיה זקוק אותו חייל להגנה מצד של עו"ד צבאי שיעמוד לרשותו.

 

חיילי מילואים ואפליקציית המסרים

בימים בהם חיילים רבים מבצעים שירות מילואים בפועל, הם זקוקים לטלפון הנייד החכם שלהם, למרות שבצה"ל היו חלק מההנחיות האוסרות שימוש במכשירים ניידים חכמים, הבינו כי לא קיים מכך מנוס.

חיילי מילואים רבים במקביל לשירות המילואים עוסקים בדברים נוספים, חלקם ג מנהלים חברות גדולות וצריכים להיות זמינים.

מכאן שבכדי שהם יוכלו להמשיך ולתת את השירותים האלו גם בזמן שירות המילואים באופן חלקי הם צריכים להשתמש במכשירים חכמים.



 

עו"ד צבאי אזרחי – קצת סדר בבלגן

יש כאלו שחושבים כי אם הם נמצאים בהליך משפטי מול הצבא, הם לא יכולים לשכור את שירותיו של עורך דין, מהסיבה שמדובר על עורך דין אזרחי בעוד הם חיילים המשרתים בצבא.

אבל למרות היותכם חיילים בשירות סדיר או בשירות מילואים, המערכת הצבאית מתירה עבורכם את האפשרות לשכור את שירותי של עורך המייצג אתכם אל מול המערכת המורכת.

מכאן כי בחירת עורך דין צריכה להיעשות בקפידה, תוך בדיקות של עורך דין מקצועי המכיר את הסוגיות המשפטיות המורכבות שיכולות לעלות כשמדובר על משפט צבאי.

ברוב המקרים משפטיים צבאים פשוטים יסתיימו בתוך היחידה בה החייל משרת, וגם הם בעונשים קלים, שיכולים להסתיים בריתוקים וכדומה, בעוד שקיימות סוגיות משפטיות יותר מורכבות כאן יש צורך בפנייה לעורך דין מייצג.

אפליקציה חברתית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *