מדי יום, עשרות מיליוני אנשים פונים אל מסכי האייפון שלהם כדי לפתוח אותם אל עולם מלא ברשת. גם יהודים מאמינים אשר מעוניינים ליהנות מהטכנולוגיה של אייפון יכולים להצטרף לחגיגה. באמצעות מכשירי טלפון כשרים, ממיטב המותגים והחברות בשוק. אבל איכן ניתן למצוא את אותם מכשירים שמצד אחד מציעים לכם כרטיס כניסה לעולם של שפע, ומצד שני מאפשרים לכם לבצע זאת בסביבה בטוחה וכשרה. חפה מאתרים שאינם מתיישבים עם אורח החיים היהודי דתי – מסורתי.

מהו טלפון כשר?

טלפון כשר הינו מכשיר טלפון שעבר התאמות שונות במטרה למנוע מהמשתמשים בו להגיע למקומות שהם אינם מעוניינים בהם. אתרי זימה, אתרי הימורים ואתרים של העולם החילוני שפשוט אינם מתאימים לצריכה של יהודים מאמינים. כל זאת נעשה באמצעות תוכנות שמצנזרות אזורים נרחבים מהאינטרנט, כולל אפליקציות ועוד.

מסכי אייפון

סוגים שונים של טלפונים כשרים

כל הטלפונים הכשרים מתחלקים לשתי קטגוריות רחבות עיקריות. הראשון הוא מה שאתה מחשיב בטלפון הכשר הבסיסי, או כפכף או כזה עם מקלדת QWERTY נשלפת. סוג זה של טלפון כשר יוצר ללא יכולת להתחבר לאינטרנט. הסוג השני של טלפון כשר הוא רק סמארטפון רגיל שקיבל "עדכון חומרה" מותאם שהתקינו מסננים השולטים בשימוש באינטרנט. אשר הופכים אותו את המכשיר ומספקים לו את היכולת להיות סמארטפון כשר.

 

סמרטפון כשר

בעוד שחלק מהקבוצות הדתיות היהודיות ישתמשו רק בטלפון הכשר הבסיסי ביותר, אחרות מקבלים את הרעיון של סמארטפונים כשרים. סוג זה של סמארטפון מושרש, ורוב (אך לא כל) פונקציונליות האינטרנט מושבתת. המדיה החברתית ואפליקציות הגלישה מסוננות.

לרוב מדובר בסמארטפונים פשוטים של סמסונג או מותג אחר התומך במערכת ההפעלה אנדרואיד. הסמארטפונים עוברים שינוי כך שניתן להשתמש רק באפליקציות ספציפיות, כמו אפליקציות לקניות מצרכים, Waze, שירותי בנקאות או מאגרי מידע יהודיים. כמובן שהטלפונים האלה מיועדים לביצוע שיחות יותר מכל דבר אחר.

סמארטפון כשר.

אייפון כשר

מכשיר האייפון הפופולארי מבית אפל הינו בהחלט מכשיר הסמארטפון הפופולארי בעולם. עם מיליוני משתמשים ברחבי הגלובוס, אשר פונים שוב ושוב למכשירי הפלאפון שאף פעם לא מאכזבים. כיום בזכות היוזמה והטכנולוגיה של וייסטק גם אתם יכולים לרכוש אייפון כשר, אשר כולל את כל הפיצ'רים של אייפון, בשילוב עם תוכנות שייגנו עליכם בעת גלישה ושימוש באפליקציות.

 

טלפונים בעולם החרדי

האיסור החרדי על השימוש באינטרנט השפיע על עולם הטכנולוגיה. חלק מאנשי העסקים היהודים עדיין צריכים להשתמש בטלפון נייד כדי לנהל עסקים עם אותם שותפים עסקיים מחוץ לאמונתם ולקהילה שלהם. דחיית האינטרנט אינה דחיית הטכנולוגיה עצמה. אין שום דבר רע, כשלעצמו, בסלולרי.

מכיוון שהרעיון להשתמש במכשיר טכנולוגי רק לצורך דיבור לא נראה בעייתי לחלוטין, הוצג הרעיון של טלפון כשר. במובנים רבים, הסלולר הכשר הוא פשרה בין טכנולוגיה מודרנית לבין הקפדה על עקרונות ההלכה היהודית.

מסכי אייפון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *