בעוד שכמעט כל אתר אינטרנט עשוי להוות עבורכם נכס דיגיטלי, רק חלק מהאתרים יוכלו להיות מוגדרים בתור נכסים דיגיטליים שמייצרים גם פרנסה.

בעידן הדיגיטלי של 2021 אנחנו רואים יותר ויותר יזמויות בעולם אונליין, ועם יותר ויותר אתרי אינטרנט שמוקמים בכל יום, האם בחרתם את הנכס הדיגיטלי

שלכם כבר?

בעידן שבו בכל יום מוקמים אלפי אתרי אינטרנט בכל העולם, נשאלת השאלה: מה הוא נכס דיגיטלי ועד כמה הוא יכול בעצם להוות פרנסה לבעליו? ובכן, קודם כל חשוב להבין שעצם העובדה שיש לכם אתר אינטרנט פעיל, זה אומר שיש לכם כבר עכשיו נכס בידיכם. יחד עם זאת, ישנה עוד דרך מסוימת עד שתוכלו לייצר פרנסה מהנכס שלכם. בואו נעבור על סוגי נכסים דיגיטליים ונבין כיצד ניתן לייצר מהם פרנסה, אבל קודם לכן, נסביר מה הוא נכס דיגיטלי.

 

מה הוא נכס דיגיטלי בעצם?

נכס דיגיטלי הוא אתר אינטרנט שמקימים עבור מטרות שונות, לעיתים מטרות מכירה ולעיתים מטרת פרסום תכנים. בעוד שאתרים מסוימים ייצרו פרנסה ממכירת מוצרים באתר, אתרים אחרים ייצרו פרנסה מהטראפיק של הגולשים באתר. זאת, בדרך כלל על ידי מונוטיזציה של פרסומות באתר.

בין אם אתם מחליטים להקים חנות אינטרנטית, בלוג מצליח או כל אתר אינטרנט אחר שיהווה עבורכם נכס דיגיטלי. יהיה חשוב להקפיד על איכות הבנייה של האתר. כמו כן, הקפידו על רמת העיצוב הגבוהה, ולבסוף, אל תשכחו שתצטרכו כנראה גם לשווק ולקדם את הנכס שלכם באינטרנט.

 

חנות אינטרנטית היא נכס דיגיטלי?

אכן כן, חנות אינטרנטית היא נכס דיגיטלי לכל דבר, שבעזרתו אפשר לקיים ולייצר פרנסה לא מבוטלת בכלל. חנויות אינטרנטיות מוכרות מוצרים אונליין, לעיתים גם מספקות סוגי שירותים מסוימים לגולשים. אם אתם מקימים חנות אינטרנטית, חשוב לתאם ציפיות עם עצמכם.

טיפ מאיתנו, אל תצפו להקים את החנות ביום ד' ובבוקר יום ה' כבר למכור מוצרים בחנות האונליין. בפועל, אתם בדרך כלל תצטרכו עבודת קידום ושיווק של החנות באינטרנט, לפחות עד שהיא תתחיל לעבור מפה לאוזן. יחד עם עבודת שיווק ממומן שיהיה כדאי לבצע, יהיה חשוב גם לבצע קידום אתרים אורגני לחנות. עם הזמן, תוכלו לגייס עוד ועוד לקוחות.

 

האם בלוג הוא נכס דיגיטלי לטווח הארוך? 

אם יש איזשהו תחום שאתם ממש מומחים בו, כמו למשל קוסמטיקה, ציוד בע"ח, כלי עובדה וכו', אתם יכולים להקים בלוג ולנפח אותו בתכנים רבים. עם הזמן, גוגל יבחין בכך שאתם מקצועיים ואתם תדורגו גבוה בתוצאות החיפוש של המנועים שלו.

כאשר אתר מסוים נחשב איכותי ועונה על אי-אלו קריטריונים, אפשר לפתוח את אותו אתר אינטרנט עבור פרסומות של גוגל וגורמים שיווקיים אחרים. בחלוף הזמן, אתם תוכלו להתחיל לייצר פרנסה פאסיבית מהאתר שלכם. וכאן יש לציין, מדובר בנכס שמיועד לטווח הארוך, כלומר תצטרכו להשקיע בו.

 

האם עדיין אפשרי לייצר הכנסה פאסיבית אונליין?

לא רק שעדיין אפשר לייצר הכנסה פאסיבית אונליין, יש בימינו הרבה יותר אפשרויות לעשות זאת. אבל חשוב לציין, המושג "הכנסה פאסיבית" הוא מעט מטעה. עד שתוכלו לנוח על זרי הדפנה ולהנות מכסף שנכנס לכם לעו"ש מבלי שתעשו הרבה, ייקח זמן.

לרוב יש צורך בהקמת האתר והקידום שלו באינטרנט, מה שעשוי לקחת גם חודשים ואפילו יותר מחודשים. אם אתם נכונים עם עצמכם להיכנס לתהליך לא קצר אבל לא ארוך במיוחד, תתחילו לחשוב בכיוון של רכישת נכס דיגיטלי או הקמה של אחד כזה.

 

רכישה של נכס דיגיטלי או הקמה של אחד?

אם אתם מתלבטים בין רכישת נכס דיגיטלי לבין הקמה של נכס דיגיטלי, ההתלבטות מובנת. אם יש לכם את התקציב עבור כבישת נכס דיגיטלי שכבר עבר תהליכי קידום ושיווק באינטרנט, זה בהחלט עשוי להיות מומלץ. אבל שמעו לנו, כשם שמסתייעים בחברת בדק בית בכדי לבדוק נכס נדל"ן לפני רכישתו, ככה כדאי לבדוק נכסים דיגיטליים לפני שרוכשים אותם.

אם אתם מתעניינים ברכישת נכס דיגיטלי, יהיה כדאי להראות את אותו נכס לחברת קידום אתרים מקצועית בכדי שהיא תוכל לאבחן את סוג הנכס ואת הפוטנציאל שגלום בו. הבדיקה הזו תעלה לכם אולי כמה מאות שקלים, אבל בטווח הארוך, זה בהחלט שווה את זה.

 

סטטיסטיקת נתונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *