לא צריך להיות מומחים בתכנות ומחשבים כדי לבנות אתר אינטרנט, ובכל זאת  לא כולם מכירים את השלבים שצריך לעבור עד להקמת אתר.

השלב הראשון והבסיסי ביותר לבניית אתר נקרא אחסון אתרים.

מה זה אחסון אתרים? נבין איך זה עובד ואילו ארבעה גורמים חשובים אנחנו צריכים לשקול בעת בחירת חברת אחסון, לאתר שהחלטנו שאנחנו רוצים לבנות אתר.

דבר ראשון, נבין איך זה עובד: אחסון אתרים – מה זה בעצם? אחסון אתרים המהיר בישראל, בקצרה, הוא שירות שניתן על ידי חברות מסוימות האחראיות על אחסון הקבצים והמידע של האתר שלך והעלאתן לרשת, כלומר, שמשתמשים באינטרנט יוכלו ממש לצפות באתר שלך.

לאותן חברות יש מחשבים מתקדמים הנקראים שרתים. אותם שרתים בדרך כלל אחראים לאחסון מספר גדול של אתרים, ואתה בסך הכל שוכר מרחב מסוים בשרת לפי הצרכים של האתר שלך.

בשלב הזה אתם אולי שואלים את עצמכם אילו צרכים יש לאתר שלכם, מה עליכם לחפש בעת בחירת שירות לאחסון האתר שלכם? בואו נראה אילו ארבעה דברים אתם צריכים לקחת בחשבון בעת בחירת שירות לאחסון אתרים:

 שירות לקוחות איכותי:

במהלך חיי אתרך, אפשר לצפות שיהיו בעיות עם השרת. דבר זה יצריך תקשורת עם הגורמים האחראים על אחסון האתר. לפני שאתם מתקשרים עם הגורם שבחרתם בו כדי לאחסן את האתר שלכם, כדאי שתקראו ביקורות בבלוגים, רשתות חברתיות וכדומה על טיב השרות של גורם זה. חשוב לוודא כי השירות ניתן 24/7 ושיצוין במפורש מהם הדרכים בהם ניתן ליצור קשר – טלפונית? לייב צ'אט באתר?

 

תגובתיות יעילה ומהירות:

חשוב שזמן טעינת הדפים ומעבר בין חלקים שונים באתר יתבצע באופן חלק ומהיר. ניתן לבדוק באתרים כמו BitCatcha את המהירות שמספקים חברות לאחסון אתרים וכמובן לקרוא ביקורות או לנצל תקופת ניסיון שהחברות מציעות.

 

האם יש תקופת ניסיון? מדיניות החזרות?

חשוב שתהיה לך תקופת ניסיון חינמית, במהלכה תוכל לבדוק את תפקוד השרת ולוודא שהאתר מתפקד כהלכה. יש לשים לב למדיניות החברה, במקרה ותרצה לבטל את השירות בנקודת זמן מסוימת. מומלץ כמובן להעדיף אתר אחסנה שלא יגבה ממך קנס, היה ותבחר להפסיק את השירות.

 

שירות גיבוי:

יש לוודא כי כחלק משירות האחסון מתבצע גיבוי אוטומטי של האתר או לפחות חלק גדול שלו. אין לדעת אם ומתי האתר יקרוס או יהיה קורבן לפריצה של האקרים. במקרה שאירוע כזה מתרחש, חשוב שיהיה גיבוי, בין אם הגיבוי מתבצע אוטומטית על ידי שירות האחסון או שניתנת לך היכולת לבצע גיבוי ידני.

ישנם שיקולים נוספים בבחירת שירות אחסון, אך אלו הפשוטים והבסיסיים שיעזרו לכם לפחות לצאת לדרך. ראוי לציין כי כחלק מהשירות של אחסון האתר מוצע גם קניית דומיין (כתובת האתר) ואימייל לאתר, שירותים בסיסיים שרוב חברות אחסון השרתים אמורות להציע. בהצלחה!

 

 

כונני אחסון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *