לאחר קבלת צו ירושה, יש אופציה להגיש בקשה לתיקון הצו. אפשר להגיש אותה באופן ידני או מקוון. במקרים בהם הגישו בקשה לתיקון צו הירושה אך הצו עדיין לא ניתן, אפשר להגיש בקשה התנגדות לצו בכדי לתקן אותו. ריכזנו כאן מידע כללי על תיקון צו ירושה. אין כאן תחליף לייעוץ משפטי. על כל שאלה בנושא, אל תהססו לפנות לעו"ד המטפל בצו הירושה שלכם.

 

מה זה צו ירושה?

כל אדם שנפטר, מותיר אחריו רכוש. הרכוש הוא כל העיזבון שהותיר אחריו המנוח. זה יכול להיות רכב, דירה, תכשיטים, מיטלטלין ועוד. לאחר פטירת המנוח, העיזבון שלו יעבור על פי רצונו, למי שהוא בחר בו בצוואה.

במקרה שאין צוואה, קרובי משפחתו מדרגה ראשונה (בעל, אישה, ילדים, אחים, הורים) שהם היורשים על פי חוק, יכולים להגיש בקשה לצו ירושה ורק לאחר קבלת הצו, הם יוכלו לחלק את הרכוש ביניהם על פי פסק הדין שנכתב בצו.  אבל לפעמים הצו נוגד את רצון אחד היורשים ובמקרה כזה הוא יכול להגיש התנגדות או בקשה לתיקון הצו.

מה זה צו ירושה

מי יכול לבקש תיקון צו ירושה?

תיקון צו ירושה ניתן להגיש רק אחרי קבלת צו הירושה. מי יכול להגיש את הבקשה? כל מי שנפגע מצו הירושה, זה יכול להיות אפילו נושים להם היורשים חייבים כסף…

מי יכול לבקש תיקון צו ירושה

תהליך הגשת הבקשה לתיקון צו ירושה

  • לפני הכל יהיה עליכם לשלם את האגרה, תוכלו לשלם אותה באמצעות האתר של הרשם לענייני ירושה. מדובר באגרה על סך 542 שקל. חשוב לציין כי במקרה והמנוח נפטר מפעולת איבה או במהלך שירותו הצבאי, יורשיו (מדרגה ראשונה) יהיו פטורים מתשלום האגרה.
  • לאחר התשלום תוכלו להגיש את הקשה לתיקון הצו. יהיה עליכם לצרף מסמכים המאמתים את הטענות שלכם. את הבקשה עצמה תוכלו להגיש באופן ידני בהגשה ללשכה, בשליחה בדואר או באופן מקוון – הדרך המומלצת. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר הרשם לענייני ירושה, ללחוץ על שירות איתור בקשות ולפעול על פי ההכוונה באתר.
  • חשוב לציין – העתק מהבקשה לתיקון צו הירושה חייב להישלח לכל הנוגעים בדבר. אם יש עוד יורשים, הם אמורים לקבל העתק מהבקשה שהגשתם.

הבקשה שהגשתם תתקבל במשרד הרשם לענייני ירושה, והיא תועבר לבחינה מקצועית. גם יתר בעלי העניין בצו הירושה יוכלו להגיש תגובה להעתק שקיבלו, תוך 14 יום. הרשם לענייני ירושה ימתין 14 יום לקבלת החלטה בנושא. במקרים מסוימים הוא יקבל את ההחלטה ובמקרים מורכבים יותר הוא פשוט יעביר את המשך הטיפול בבקשה להחלטת בית המשפט. מגיש הבקשה לתיקון צו הירושה יקבל הודעה על ההחלטה שהתקבלה.

 

לסיכום

כשאין צוואה יש צורך להגיש בקשה לצו ירושה. צו ירושה ניתן לשנות וניתן להגיש בקשה לשינוי הצו גם באופן מקוון.

האם ניתן להגיש תיקון צו ירושה אונליין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *