עולם האינטרנט הוא עולם כמעט חסר מגבלות. הכל יכול להתרחש באינטרנט – מבניית אתרים עבור כל עסק, מוצר או חברה, דרך קידום אתרים במגוון דרכים וכן שמירת מידע באופן מקוון ועל גבי מגוון שרתים. בגלל שקיימים כל כך הרבה מושגים שונים, קל להתבלבל בין שרת, אחסון, ענן, תוכנה וחומרה. כדי לעשות לכם קצת סדר ריכזנו לכם את הכל על שרתים ואחסון אתרים, כך שלא תצטרכו לתהות אפילו עוד פעם אחת מה כל אחד מהם אומר. אז בואו נתחיל לנקות את הראש ולהתאים כל הגדרה למונח שלה היא שייכת.

 

רגע, אני צריך להבין במחשבים בשביל זה?

אז זהו, שממש לא. כמובן שמי שמתעסק יותר בסביבה ממוחשבת, למד מדעי המחשב ועבודתו נוגעת באיזורים טכניים ומחשוביים – חייב לדעת את המונחים הללו בעל פה ולשלוף אותם מתוך שינה. אבל בשביל לעשות היכרות קצרה עם עולם של שרתים ואחסון אתרים – ממש אין צורך להיות כאן מאסטרים גדולים במחשבים.

 

הכל על שרתים ואחסון אתרים

אז איחסון אתרים ושרתים – מה זה בכלל? פשוט מאוד. כשמדברים על שרתים מדברים למעשה על מחשבים שנותנים שירות למחשבים אחרים. איך עושים את זה? הטכנולוגיה של שנת 2020 והמאה ה-21 בכלל מאפשרת לעניין הזה לעבוד בפשטות ובנוחות, כאשר בין השרת לבין המחשבים האחרים מתקיימת תקשורת אלחוטית באמצעות תוכנה.

שרתים אלו הם בעלי מאפיינים הרבה יותר גדולים וחזקים מאשר המחשבים שלהם הם נותנים שירות. כך, לדוגמה, יש מהם דרישות חומרה גבוהות יותר על מנת שהם יוכלו לספק את השירות שמצופה מהם לתת.

 

ואחסון אתרים מה הוא?

אחסון אתרים הוא שירות שמוצע על ידי חברות שונות לאנשים שמפעילים אתרים. בין אם מדובר על אתרים קטנים של עסקים קטנים ובין אם מדובר על אתרים גדולים של חברות ענק, אחסון אתרים היום הוא חובה לכל אתר ואתר.

אחסון אתרים מוריד בעצם מהכתפיים של בעל האתר את כל הנושא הטכני, ומשאיר לו להתעסק רק בצד הכיף שקשור בתפעול אתר. כל מה שקשור בעיצוב, גרפיקה, תוכן ועוד נשאר בידיים של בעל האתר, ואילו כל הנושא שמתרחש מאחורי הקלעים כמו חומרה, תוכנה, נפח, שטח ועוד – נשאר בידי חברת אחסון אתרים לטיפולה.

 

ומה זה בעצם נותן?

גם השימוש בשרתים וגם השימוש באחסון אתרים נותנים מגוון רחב של יתרונות. בין יתרונות אלו ניתן למצוא חבילות אטרקטיביות, רמות אבטחה גבוהות, גישה לאתר, שירותי תמיכה, הענקת מהירות לצרכים של קידום אורגני SEO לאתר, מהירות גבוהה של עלייה לאתר ועוד. בסופו של דבר, לפני שתתחילו את העבודה שלכם עם שרתים או חברות של אחסון אתרים, חשוב לוודא כי אתם בוחרים נכונה על ידי חיפוש המלצות ובדיקת טיב השירות של החברה. שיהיה בהצלחה!

אתר אינטרנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *