בכל פוסט שאנחנו מעלים לאינסטגרם או לפייסבוק, נרצה לבדוק כמה לייקים קיבלנו, אבל האם כמות הלייקים אומרת משהו עלינו ועל ההצלחה שלנו ברשתות החברתיות? האם הלייקים

קשורים להצלחה של אותו הפוסט או להצלחה שלנו בכלל? באופן כללי, כמות הלייקים מעידה על מידת ההצלחה בכמה מובנים.

 

יחסי תן וקח במערכת הלייקים

קבלת ההחלטות של משתמשים בעת מתן לייקים מורכבת ממספר משתנים: היכרות עם המשתמש שמעלה את התוכן, מערכת היחסים עם אותו המשתמש, אג'נדות בין משתמשים, התוכן של הפוסט עצמו, איכות התוכן ואורכו ועוד.

כך למשל, משתמש ייתן באופן אוטומטי לייק למשתמשים אחרים אשר יש להם מערכת יחסים קרובה אליו (בני משפחה למשל) או למשתמשים מובילים בעלי תוכן מוביל. לכן, ככל שלבעל הפוסט יהיו יותר לייקים ויותר עוקבים, כך ישנה סבירות גבוהה יותר שיקבל עוד ועוד לייקים.

בנוסף, משתמשים רבים ייתנו לייק למשתמשים אחרים מתוך הנחה שיקבלו מהם גם לייק (מעין תן וקח) ו"יפרגנו" יותר למשתמשים מובילים על מנת לזכות מהם לפירגון. מכאן, שככל שמשתמש בעל אהדה גדולה יותר ברשתות, כך יזכה ליותר לייקים ואהדה נוספת, אבל יצופה ממנו להחזיר בחזרה.

 

לייקים מעידים על ההצלחה הכללית של המשתמש

כפי שראינו, לייקים לא בהכרח משקפים את רגשותיו של מי שנתן אותם, אלא משקפים דברים נוספים אחרים. אין ספק שככל שהפוסט, הסרטון או התמונה יהיו יותר מושכים, איכותיים וטובים, כך יזכו ליותר לייקים. אולם לייקים מעידים גם על הצלחתו של אותו משתמש באופן כללי. אם ראינו שככל שהמשתמש זוכה לאהדה רבה יותר, כך הוא זוכה ליותר לייקים באופן כללי, הרי שהלייקים משקפים באופן כמעט מובהק את הצלחתו של אותו המשתמש באותה הרשת ואת אהדת הציבור הגבוהה אליו. נכון שכמות הלייקים תשתנה מפוסט לפוסט ולא תהיה זהה, אך לרוב תעמוד על אותו הטווח עבור אותו המשתמש ולא יראו פערים גדולים. בנוסף לכך, ככל שכמות הלייקים תהיה גבוהה יותר, כך משתמש אשר רואה את הפוסט ירגיש צורך לתת לייק בעצמו מתוך רצון להרגיש שייכות לכלל.

 

כמות גדולה של לייקים מגבירה את החשיפה

לא זאת בלבד שכמות גדולה של לייקים תעלה לנו את הביטחון ותעיד על הצלחתנו ועל האהדה שאנו מקבלים ברשתות, היא גם מאפשרת לנו חשיפה גדולה לקהל רחב יותר. ככל שפוסט הוא בעל כמות לייקים גבוהה יותר, כך סביר יותר שיופיע בראש ה"פיד" של כלל המשתמשים העוקבים אחר אותו משתמש. לא רק שהפוסט ייחשף לאלו שכבר עוקבים, אלא גם יוצע למשתמשים נוספים שאינם עוקבים כאשר האלגוריתם של אותה הרשת מזהה שחברים רבים שלהם נתנו לייק.

לכן, על מנת להעצים את הצלחתנו ברשתות ולייצר חשיפה רחבה יותר, נרצה להגדיל את כמות הלייקים ובכך להוכיח את הצלחתנו ברשתות. אחת הדרכים היעילות ביותר להגדלת כמות הלייקים, היא רכישה של רכישה כזאת מאפשרת ליצור חשיפה רחבה יותר ולהגביר את הצלחתנו.

 

לייק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *