החקיקה והשפיטה בעולם עבירות התעבורה חייבות להשתנות באופן תדיר, כדי להתאים לפיתוחים ושינויים טכנולוגיים. וואטסאפ, אפליקציה אשר הפכה לאמצעי תקשורת פופולארי לא פחות משיחה טלפונית, גררה איסורים כוללים על התעסקות בפלאפון הסלולארי בזמן הנהיגה. מאמר זה ידבר על ההתייחסות מבחינת עבירות תעבורה לשימוש ייחודי באפליקציה, הקלדה על ידי דיבור בלבד.



 

הקלדה בוואטסאפ על ידי דיבור בלבד נועדה להיות פתרון למגוון בעיות

וואטסאפ התתחילה את דרכה כהודעת העברת מסרים מיידיים, כתחליף להודעות הסמס שעליהם גבו בזמנו חברות התקשורת תשלום נפרד וגבוה. השימוש בוואטסאפ חרג בהרבה רק מגבולות שליחת ההודעות, ואפשר גם שליחה של תמונות ולאחר מכן סרטונים. עם הזמן, האפליקציה החלה להוסיף אפשרויות תקשורת נוספות, כמו שיחות וידאו, שיחות ישירות, הקלטת הודעות, והיום גם הקלדה על ידי דיבור בלבד. ההקלדה על ידי דיבור בלבד היא חיונית. קריאת הודעה היא מהירה וקלה יותר מאשר שמיעתה. אנשים אשר נמצאים בפגישה או באמצע העבודה, יוכלו לקרוא את ההודעה בלי להפגין חוסר כבוד לסובבים אותם. ההקלדה בוואטסאפ גם מאפשרת לאנשים רבים אשר יכולת ההבעה הכתובה שלהם אינה טובה, כמו דיסלקטיים או פגועי ראייה, להשתתף בשיחות באפליקציה הפופולארית.

 

מדוע העיסוק בהקלדה בעזרת דיבור עדיין נחשב כעבירת תנועה

אחד מהמקומות בהם המלחמה בוואטסאפ הייתה חריפה ביותר, היא בעולם עבירות התנועה. וואטסאפ היא תוכנת העברת מסרים אשר גורמת למשתמשים לרצות לענות במהירות על כל מסר, כדי להישאר בקשר עם חבריהם. תוך כדי הנהיגה, מדובר בסכנת נפשות. העיסוק בהקלדה בוואטסאפ דורש זמן רב, והרחקת העיניים של הנהג מהכביש. נשאלת השאלה, מהו דינו של אדם אשר עסק בהקלדה בעזרת דיבור בזמן הנסיעה, והאם מדובר בעבירת תנועה חמורה. עורך דין תעבורה איכותי, הוא האדם אשר יוכל לעשות במידה רבה את ההבדל. באופן כללי, כל עיסוק בפלאפון הסלולארי בזמן הנהיגה הוא אסור, ועלול להסתיים בקנס או עונש חמור יותר. אם ביצעתם תאונה לאחר שימוש בפלאפון, ייתכן הבדל משמעותי בגזר הדין אם תורשעו בנהיגה בחוסר זהירות, או בקלות ראש. חוסר זהירות היא גזרה קלה יותר, האומרת שאכן לא נהגתם כשורה, אך לא ידעתם שהתוצאה האפשרית תהיה תאונה, זאת לעומת נהיגה בקלות ראש.



 

אל תוותרו ללא מאבק משפטי

אם נתפסתם בזמן נהיגה מקלידים בוואטסאפ, בין אם באמצעות דיבור או לא, חשוב מאוד שלא תוותרו על מאבק משפטי פעמים רבות, ההכרעה בנושא העבירה, תלויה בשופט הספציפי ובמצב הרוח של השוטר שרשם לכם את הדוח. ייצוג משפטי ברמה גבוהה, יבטיח שזכויותיכם ימוצו עד תום, ושכל ההליך יתנהל בצורה הוגנת. ייצוג משפטי אולי לא יוכל לזכות אתכם לחלוטין, אבל הוא חד משמעית יוכל לגרום לצד שלכם להישמע באופן ברור, מה שיוביל להרשעה חמורה פחות.

אנשים מדברים למכשיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *