בונים אתר? כדאי שתעשו את זה כמו שצריך, אחרת זה עלול לעלות לכם בזמן וגם בכסף. במאמר הבא ריכזנו לכם את הדברים שכדאי להתחשב בהם בתהליך, החל מבחירת השם ועד העלייה לאוויר.

 

קודם כל דומיין

השלב הראשון של כל אתר, זה רכישת דומיין ישראלי. דומיין זה בעצם כתובת האתר שלכם שעל גבי הכתובת הזאת יבנה האתר. מה חשוב לזכור כאשר רוכשים דומיין?

  • כדאי ששם המותג יופיע כחלק מהדומיין, זה בהחלט יתרום לקידום האורגני של האתר.
  • חשוב לדאוג שהדומיין יהיה ישראלי, למטרות קידום האתר והופעה במנועי החיפוש.

תחום ישראלי

אחסון אתר

השלב הבא הוא אחסון האתר. במקרים רבים ניתן לרכוש חבילה הכוללת דומיין ואחסון יחד. חברות היום הבינו שברוב המקרים מי שצריך דומיין גם צריך אחסון ולכן החבילות האלו גם יהיו משתלמות במיוחד. מה חשוב לזכור כאשר בוחרים אחסון אתר?

  • שרת שנמצא בישראל הוא בגדר חובה! לא הרבה יודעים אבל המיקום של השרת משפיע על המהירות של האתר.
  • אחסון על גבי ענן מומלץ, בעיקר משום שניתן לשנות בצורה דינאמית את גודל האחסון, דבר שחשוב מאוד באתרים.
  • התאמת האחסון לפלטפורמה עליה בנוי האתר. חשוב שהחיבור יהיה כמה שיותר מדוייק ולכן מומלץ לבחור אחסון לפי הפלטפורמה של האתר.

 

החלטה על סוג האתר

קיימים סוגי אתרים רבים, כאשר לכל אחד מהם יש מטרה אחרת. בחירת סוג האתר תהיה ברוב המקרים לפי המטרה שהוא בא לשרת:

 

מכירת מוצרים – אתר איקומרס

חנות וירטואלית, חנות אתר, חנות אונליין ועוד המון שמות נוספים, זהה בעצם אתר שכל מטרתו היא למכור סחורה. האתר מנוהל עם קטלוג מוצרים הזמינים לרכישה ובעצם מהווה חנות לכל דבר.

 

העלאת המודעות – אתר תדמית

אתר תדמית לא מיועד אך ורק לתמיד, אלא הוא מיועד לנוכחות דיגיטלית גדולה יותר ברשת. אתר תמיד מאפשר לכם להשתמש בפלטפורמות פרסומיות שונות ולהגיע לקהל לקוחות חדש שטרם יצא לכם לפנות אליו.

פתיחת אתר אינטרנט

תכנים והעשרה – אתר פורטל

אתר פורטל הוא בעצם אתר המכיל כמות תכנים גדולה, במטרה להעשיר את הגולשים בו במידע חדש ורלוונטי. נוכל לפגוש באתרים מהסוג הזה בעיקר בבתי ספר, אוניברסיטאות ועוד.

 

הצגת קטלוג – אתר קטלוג

יש מקצועות שצריכים יותר תמונות ופחות מילים, כמו לדוגמא צלמים, מפיקי אירועים, אולמות, פרוייקטים לדיור ועוד. אתר קטלוג מאפשר בעצם הצגה של תמונות רבות ומעט מלל, במטרה להראות עבודות או פרוייקטים.

 

לסיכום

במאמר דיברנו על כמה וכמה פעולות חשובות שצריך לבצע בתחילת הדרך להקמת אתר בניהן: קניית דומיין ישראלי, רכישת אחסון והתאמת סוג האתר למטרות העסקיות שלכם. במאמר, הסברנו את החשיבות של כל אחד מהם לפעילות העסקית שלכם ואיך כל אחד מהם יכול לשרת אתכם בדרך.

פתיחת אתר אינטרנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *