הלוגו הוא הפנים של כל מותג. הלוגו מכיל בתוכו את תמצית המסר והמהות של המוצר שעומד מאחוריו, ואחראי לצורה שבה הוא נתפס בעיני הציבור. לוגו של מותג יכול ללמד אותנו הרבה על אותו המותג – הייחוד שלו, החזון שלו והתכונות המרכזיות המאפיינות אותו.

עם זאת, קיימים לא מעט לוגואים שאין מאחוריהם ערך מוסף או סיפור מפוצץ, אך הם עדיין צרובים בזיכרוננו ומהווים תג זיהוי שלא ניתן לפספס למותג שהם מייצגים.

לכן, עולה השאלה – האם כל לוגו חייב להיות בעל ערך מוסף?

כל המעצבים הגרפיים הצקצקניים יגידו לכם שכן, שערך מוסף הוא הדבר הכי חשוב בעיצוב לוגו. למרות זאת, אני מאמין שערך מוסף הוא בונוס ותוספת מרעננת לכל לוגו, אך לא בגדר חובה.

רוצים דוגמה? לכו למקדונלד'ס.

מקדונלד'ס: לוגו שהפך לסמל

 

בשנת 1937 העבירו ריצ'רד ומוריס מקדונלד את המסעדה הישנה של אביהם, פטריק מקדונלד, למיקום חדש בעיר סן ברנדינו בקליפורניה  ושינו את שמה ל"מקדונלד'ס". עקב ההצלחה של המסעדה החדשה, הוחלט לשנות את הארכיטקטורה של המבנה, ולשם כך נשכרו שירותיו של ארכיטקט צעיר בשם סטנלי קלארק.

קלארק יצר למבנה 2 קשתות צהובות שעיטרו אותו מהצדדים, והשילוב שלהן יצר את האות M שהפכה יותר מאוחר ללוגו המזוהה ביותר בעולם.

הלוגו של מקדונלד'ס לא טומן בחובו משמעות נסתרת או מסר מפוצץ על המותג, אך בכל זאת הוא נצרב במוחנו והפך לסמל הבלתי מעורער של רשת המזון המהיר בכל העולם. איך זה קרה?

בשל תהליך גלובליזציה והתרחבות ענק של הרשת בשנות ה60 עד שנות ה80, לא היה אפשר לפספס את המותג מקדונלד'ס. עם תהליך מיתוג עסקי חכם ונרחב, המותג מקדונלד'ס נשזר כחלק מהתרבות האמריקאית הפופולרית המתחדשת.

תהליך המיתוג של מקדונלד'ס לא נשען על הלוגו, אלא על המוצרים והרשת עצמה. תפקיד הלוגו של מקדונלדס היה לתת לאנשים אלמנט גרפי שיעזור לזכור ולזהות את המותג בכל מקום.

בחזרה לתורת עיצוב לוגו…

המטרה העיקרית של כל לוגו היא להיות זכיר ולעזור לאנשים לזהות את המותג. לוגו של מותג יכול להיות מתוחכם, שנון ובעל רבדים ומשמעויות, אך כל עוד הוא לא זכיר וקל לזיהוי הוא לא משרת את מטרתו הפרסומית בשום צורה.

לוגו הוא חלק חשוב מתהליך מיצוב ובידול של כל מותג, אך הוא חלק קטן מתוך שורה של מהלכים אסטרטגיים, עיצוביים ושיווקיים המסייעים למצב את המותג בטופ של הטופ מבין מתחריו.

רוצים גם אתם עיצוב לוגו כמו של הגדולים?

המעצבים הגרפיים של המיזם האינטרנט Interload מגיעים עם שנים של ניסיון בעיצוב גרפי וידע עשיר בעיצוב לוגו מותאם לעסק שלכם. הבחירה ב-Interload תבטיח לכם תוצאה איכותית ומקצועית, כך שהלוגו של העסק שלכם ימשוך את הקהל הנכון ביותר עבורכם. לפרטים נוספים, חפשו Interload בגוגל וצרו קשר עוד היום כדי לקבל עיצוב לוגו שמותאם בדיוק בשבילכם ☺

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *