קניית דירה היא החלטה חשובה וגדולה בחיים ולכן עלינו לעשות אותה בחכמה. לפני קניית דירה ישנם כמה צעדים חשובים, ביניהם ייעוץ מטעם עורך דין על מנת שתחסכו כאב ראש ומפח נפש לאחר הקנייה. במאמר הבא נסקור חמישה צעדים ראשונים בתהליך רכישת דירה

 

1 – בדיקה מקדימה

לפני קניית דירה הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא ביצוע של סדרת בדיקות מקדימות. הבדיקה הראשונה והבסיסית ביותר היא בדיקה פיזית של הבית. לאחר מכן, יש לבדוק את הזכויות בקניה לפי הרישומים של הנכס. הבדיקה השלישית היא לבדוק את תכנון הבניה ולאתר חריגות בנייה. בדיקות אלו יעזרו לנו ויחסכו לנו הוצאות מיותרות בהמשך.

 

2 – סיוע כלכלי

לפני רכישת הבית יש לנו תקציב שחסכנו מראש וביכולתנו לשלם. אך פעמים רבות הקונים לא יודעים שיש הוצאות נוספות שהם לא היו ערוכים אליהם. ייעוץ עם מומחה כמו עו״ד קניית דירה יעזור לנו לתכנן את כל ההוצאות הנוספות מראש ולדעת מה נשאר מהסכום הכולל לרכישת הדירה. בין ההוצאות הנוספות שקיימות הן שכר הטרחה, מס שבח, אגרות, שמאי ועוד.

 

3 – משא ומתן

לאחר שניקינו את ההוצאות הנוספות והגענו לסכום שאנו יכולים לשלם חשוב שנבוא ערוכים ומוכנים למשא ומתן שלא נצא בו מופסדים. עו״ד מומחה שמכיר את תחום הנדל״ן וחד במשא ומתן הוגן יוכל לערוך את המשא ומתן בשבילנו ולהגיע למחיר המשתלם ביותר שתואם את ערך הדירה. העורך דין ידע להסביר לנו את אופן התשלום ויוודא שאכן הצרכים שלנו ימולאו לפי היכולות הפיננסיות שלנו.

 

4 – בחירת עו״ד מומחה

קניית דירה היא אחת הרכישות אם לא הכי גדולה בחיינו. מדובר בסכום כסף עצום לעומת כל קנייה אחרת שנעשה. בדיוק מהסיבה הזו חשוב שניקח עורך דין שיוכל לסדר לנו את העבודה בצורה משתלמת ומיטבית שלא תפגע בנו ברכישה משמעותית שכזו. חשוב שנבחר עורך דין בעל ניסיון ועם המלצות מאנשים שנוכל לדבר איתם ונראה מספרים ועבודות קודמות שלו. אם נעמוד בכל אלו נוכל להגיע בראש שקט לעסקה ולצאת ממנה מרוצים.

 

5 – שכר הטרחה

שכר הטרחה הנהוג היום הוא 0.5% ממחיר הדירה בתוספת של מע״מ. שכר הטרחה עלול להשתנות מעסקה לעסקה לפי מורכבותה. חלק מהקריטריונים אשר עלולים להשפיע על שכר הטרחה הם שווי הנכס ומהלך העסקה. בנוסף יש תשלומים נוספים כמו אגרות רישום ושכר של יועצים נוספים במקרים מורכבים אשר אינם כלולים במחיר.

בעת חתימה על ההסכם עם עו״ד יש לוודא כמה בדיוק תשלמו ואת המחיר הסופי כדי שלא תגלו הוצאות נוספות פתאומיות שלא הייתם ערוכים אליהם.

מאחר והבירוקרטיה בישראל היא מורכבת ועסקת קניית דירה היא חד פעמית רצוי שנשכור עו״ד שמבין את עולם הנדל״ן על כל רבדיו ויעשה לנו סדר ברכישה כל כך משמעותית בחיינו. 

קניית דירה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *