האשמה בגין נהיגה בשכרות עלולה להיות האשמה חמורה מאוד, ולכן כדאי להתייעץ עם עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה שיוכל לסייע לכם בייצוג מול בית המשפט במידת הצורך.

אם ברצונכם להבין מה כוללות מגבלות הנהיגה בשכרות ואיך אפשר למצוא את החוק אונליין, תוכלו לגלות את כל התשובות בהמשך המאמר.

 

נהיגה בשכרות: מה החוק אומר?

בכל הנוגע לנהיגה בשכרות לא תמיד ברור ובהיר מה נחשב מבחינת החוק לשכרות ומה לא. לכן נהגים רבים חשים אבודים ומתבלבלים, שכן הם לא יודעים מאיפה להתחיל לבדוק מה החוק לגבי נהיגה בשכרות אומר. אל חשש, ניתן למצוא את כל המידע בצורה ברורה ומדויקת אונליין. באופן עקרוני, כל אדם ששתה אלכוהול בעת נהיגה או שריכוז האלכוהול בדמו עולה על המידה הקבועה בחוק, נחשב כשיכור בעיני החוק.

 

איך אפשר להיעצר בעת נהיגה בשכרות

אם אתם חוזרים מבילוי הדבר האחראי ביותר לעשות הוא לתאם מראש נהג שלא שתה ויוכל להסיע אתכם הביתה. לא תמיד זוכרים לעשות זאת ולכן נהיגה בשכרות הפכה להיות אחת מעבירות התעבורה הנפוצות ביותר בישראל שנת 2021, וגם החמורות ביותר. צעירים רבים שחוזרים ממקומות בילוי, בני נוער ששותים ולאחר מכן נוהגים, ואף מבוגרים ששותים כוסית או שתיים באירוע ועולים לאחר מכן להגה. בכל המקרים האלו, אפשר להיתפס בבדיקת ינשוף שגרתית שנערכת על ידי שוטר שיכול לעצור אתכם בצד הדרך.

 

בדיקת ינשוף: מה היא כוללת?

במהלך בדיקת הינשוף השוטר יורה לכם לנשוף לתוך כלי צר. אם כמות האלכוהול עולה על הכמות המותרת לפי החוק, דהיינו, אם נמצאו אצלכם- 290 מ"ג אלכוהול בליטר אוויר נשוף או יותר, אתם נחשבים שיכורים לפי החוק. באוכלוסיית הצעירים כמות האלכוהול המותרת בליטר אוויר נשוף היא אפילו נמוכה יותר, ולכן חשוב לברר את מגבלות הנהיגה בשכרות לפני שמגיעים למצב בו עוצרים אתכם.

 

מה עושים אם נמצאה אצלכם כמות אלכוהול מעל המותר בעת נהיגה

הדבר החשוב ביותר שעליכם לזכור במקרה כזה הוא שאסור לאבד עשתונות! כעת עליכם לדאוג לעצמכם ולמצוא עורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה שייסע לכם בייצוג המשפטי. עורך דין תעבורה מקצועי יוכל למשל לבדוק האם בדיקת הינשוף התבצעה כהלכה, ואם לא אז ניתן יהיה לערער על האמינות שלה. בנוסף, אפשר להגיע לענישה מקלה ולעיתים אף לזיכוי מלא, אפילו שהדבר נראה בלתי אפשרי.

 

לסיכום

מגבלות הנהיגה בשכרות אינן תמיד ברורות אבל ניתן למצוא אותן אונליין כדי להבין מה החוק בדיוק אומר לגבי נהיגה בשכרות. חשוב להיות בקיאים בנושא ולדעת את ההשלכות שנהיגה בשכרות עלולה לגרום. במקרה ונתפסתם על ידי המשטרה, עורך דין תעבורה יוכל לחלץ אתכם מהבוץ ולסייע לכם בייצוג המשפטי ואף להביא לזיכוי במידת האפשר.

 

כוס ורכב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *