אתם בטח מכירים את המשפטים האלו, המשפטים שמשאירים אחריהם שקט וגורמים לאדם שממול לחשוב על הנאמר. אלו משפטים חזקים שמכילים בתוכם המון מידע, גם אם מדובר על כמה מילים או פסקה אחת בלבד. בעבר, המשפטים הללו היו נאמרים לחלל האוויר ואז נעלמים בתהום הנשייה או נכתבים על מחברת נשכחת אי שם בארון. עם התקדמות הדפוס והטכנולוגיה, המשפטים הללו התחילו להיות מודפסים ולעבור מדור לדור, בתוך המשפחה או בקרב מעגלים קרובים. לאחר שהומצאה רשת האינטרנט כל מצב הידע בעולם השתנה פלאים, ועכשיו כל מה שצריך לדעת פרוש בכף ידכם, פשוט צריך להקיש את זה בשורת החיפוש בטלפון החכם והידע כבר ממש כאן. אולם חשוב לזכור שמשפטים חכמים לא התחילו עם האינטרנט, והנה כמה הוכחות לכך.

המקורות מהם ניתן לצטט משפטים חזקים לפייסבוק

התנ"ך

הספר שנמכר במספר העותקים הרב ביותר בעולם לאורך ההיסטוריה, ספר הספרים ומקור החוכמה של רבים מעמי העולם מלא במשפטי חוכמה מהם ניתן ללמוד כל כך הרבה. ספר משלי, מגילת קהלת ודברי הנביאים – כולם מלאים במשפטים חכמים מהם ניתן ללמוד ואפשר לצטט אותם כמעט בכל הקשר או תשובה שיש לתת. הפסוקים ממקומות אלו יכולים להעשיר את השיחה אם משתמשים בהם, להוות עצה טובה במקרים בהם מי שעומד מולכם זקוק לכך וכמובן, העובדה שהם נחשבים לקדושים תמיד מוסיפים ליכולות שלהם.

כתבי אפלטון, אריסטו וסוקרטס

האימפריה היוונית נחשבה בעבר למקור החוכמה בעולם. פילוסופיה, מתמטיקה, רפואה ובעצם מה לא? כמעט בכל התחומים ישנה נגיעה אצל כתבי היוונים, גם אם היא כבר לא רלוונטית בימים אלו. כל מי שרוצה להשתמש במשפטים חכמים יכול לנסות לצטט מאחד מן הכתבים הללו. משפט של אריסטו או אמרת חוכמה של סוקרטס בהחלט משפרים את מעמדו של הדובר בשיחה ויכולים להצביע על ידע כללי נרחב ויכולת להביע את דעתו באמצעות משפטים חכמים ומילים גבוהות.

הברית החדשה

בעת שישוע עזב את הדת היהודית והקים את הדת הנוצרים הוא גם ביצע שינוי בספר הספרים, במטרה להראות כי היהדות השינה אינה רלוונטית עוד וכעת מה שנותר הוא הדת החדשה – הנצרות. כחלק מזה הוא כתב את החזון שלו וצרף אליו את החזון של שנים עשר השליחים שלו אותם הוא מינה להפיץ את הנצרות בעולם. כתבי הברית החדשה נחשבים לקצרים יחסית כאשר מסתכלים על כתבים של דתות אחרות, אולם גם הם מלאים במשפטי חוכמה וחזון אותם ניתן לאמץ וכדאי להכיר.

פילוסופים והוגי דעות

אנשים כמו ניטשה, פרויד, סימון דה בובואר והוגי דעות נוספים נחשבים לפורצי דרך במאה התשע עשרה והעשרים. כולם היו אנשים משכילים, מבריקים ומובילים בתחומם ולכן כל משפט שהוציאו מהפה היה נחשב למשמעותי ולכן נכתב בידי מעריציהם ופורסם במגוון פלטפורמות שונות. מאחר ובימים אלו הדפוס כבר היה קיים, מרוב הוגי הדעות הללו נותרו לנו ספרים שלמים אשר אפשרו להכיר את המשנה בה הם האמינו וכך לשתף את משפטי החוכמה שלהם עם העולם.

מנהיגים עולמיים

מרתק לגלות, אך יש מנהיגים עולמיים שניתן לצטט אותם ולהשתמש במשפטים שלהם כמשפטי חוכמה, גם אם הם חיו בינינו רק לפני מספר שנים. בין המנהיגים המיוחדים הללו ניתן למנות את מהטמה גנדי שהיה מנהיגה של הודו והטיף לעצמאותה, אך בדרך לא אלימה. הוא עשה זאת בצורה כל כך מעוררת השראה שחלק מהמשפטים בהם השתמש הפכו להיות נכסי צאן ברזל עבור האנושות כולה. בנוסף עליו, ניתן למנות את ווינסטון צ'רצ'יל. הוא לא נחשב מנהיג בקונצנזוס כפי שהיה מהטמה גנדי, אך הוא בהחלט סיפק כמה משפטים מרתקים שעדיין מצוטטים במגוון מקומות, אולם חלק מהם הפכו להיות משפטי מחץ ולאו דווקא בגלל שהם מבריקים, כי אם בשל השנינות שכל כך אפיינה אותו.

אז אומנם יש המון מקורות מהם ניתן היה לשאוב משפטים חכמים והמון השראה, אך יש קבוצות בפייסבוק שעושים זאת עבורנו ובעצם מהווים מקום לפרסום משפטים חכמים ומרתקים שיכולים לתרום לכל מי שקורא אותם. יש כמה קבוצות מרכזיות כאלו שכדאי להכיר ולעקוב אחריהן בקפידה.

מנהיגים והוגי דעות

משפטים חכמים בפייסבוק – קבוצות מרכזיות

משפטים חכמים לחיים

קבוצה ששמה לה למטרה להביא לחברים כמה שיותר אמרות ומשפטים חכמים שיוכלו לתת להם מסר חיובי ולהניע את החיים שלהם קדימה עם מוטיבציה מחזקת. המשפטים יכולים לדבר על חלומות, שאיפות, הדרך להגשים אותם ואיך לחיות בדרך הזאת. מלבד אלו, המשפטים יכולים להיות גם לגבי היכולות של אנשים להתמודד עם בעיות, הצורך לחשוף את עצמכם אל מול אחרים והרצון לעשות את זה טוב.

משפטים שנכנסים ללב

"דברים היוצאים מן הלב, נכנסים אל הלב". ברור לכולם כי משפט שנאמר באמת ממעמקי הלב של האדם, ימצא את דרכו אל לבו של אדם אחר, מאחר והוא נובע ממקום כל כך אמיתי. כאלו הם המשפטים המאפיינים את הדף. היכולת להסתכל לאנשים בעיניים ולהביע את האהבה שרוחשת בפנים היא נדירה, וכאשר סוף כל סוף מוצאים משפטים כאלו, כדאי לשמור עליהם. הקבוצה בפייסבוק מתעדת את המשפטים הללו, מאפשרת לכולם להתרשם מהם ומשאירה אותם ברחבי האינטרנט כך שכל אחד יכול להכיר אותם ולהשתמש בהם גם הוא.

משפטים יפים, כל יום משפט

בכל פעם שאתם פותחים את הפייסבוק ומתחילים לגלול, אתם מקווים למצוא משהו מעניין. משהו שיתפוס לכם את העין, יגרום לכם לקרוא אותו להיזכר בדברים החשובים בחיים. לרוב, אתם לא תמצאו כאלו. אם כבר תצליחו למצוא נקודות ומשפטים ככאלו – זו הקבוצה בשבילכם. בקבוצה זו מעלים בכל יום משפט שיכול להיות רלוונטי עבור כולם, וכל מי שקורא אותו יכול להתרשם, ליהנות ולשאוף עוד קצת אוויר שיחזיק אותו להמשך היום, עד המשפט הבא.

משפטים לחיים

ככה, בלי כותרת מפוצצת הקבוצה הזו יוצאת לדרך. היא מלאה במשפטים שיכולים להתאים לכל אחד, מדברים על אהבה ומזכירים לכולם מה באמת חשוב. ישנה התייחסות לבדידות של אנשים, ליכולת שלהם להתחבר אחד לשני בלי מילים, וכמובן גם סרטונים מרגשים שמרעידים את כל המיתרים של הלב. הקבוצה מונה מעל מאה אלף חברים, מה שמוכיח שכולם רוצים טוב ומחפשים אותו בכל מקום בו הם יכולים למצוא, גם אם זו רק קבוצה בפייסבוק.

משפטים חכמים, תובנות וסיפורים עם מוסר השכל

השם של הקבוצה אולי קצת ארוך, אבל אין ספק שהוא מגלם בתוכו את כל מה שיש בפנים. משפטים זה אומנם דבר חזק שיכול ללוות את האדם לכמה ימים, אבל סיפור יושב טוב יותר על הלב והאדם יכול לזכור אותו לשנים. אם הסיפור מעניין וגם מוסר ההשכל שלו חשוב, תמיד עדיף להשתמש בכלי הסיפורי שמעביר היטב את המסרים הנדרשים. סיפורים עם מוסר השכל לא חייבים להיות מומצאים, מאגדות ילדים או ספרי פנטזיה. לפעמים יש מוסר השכל גם לסיפור שאותו חוויתם אתמול במכולת. הקבוצה היא פלטפורמה נפלאה בשביל כל המטרות הללו, ומאפשרת לכולם להביע את דעתם ולתרום מניסיונם האישי עם סיפורים, משפטים ותובנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *