מי מאיתנו לא משתמש בוואטסאפ?

תוכנת המסרים המיידיים שעוזרת לנו לשמור על הקשר הקרוב ביותר עם כל האנשים בחיינו, היא גם האלמנט שמלכד ומחבר בין כל בני המשפחה.

אז מדוע חשוב לדבר גם על ניהול קבוצת וואטסאפ משפחתית שתבוצע מתוך מקום שקול ונבון? הנה הסיבות:

גם הודעה עלולה להתפרש הפוך

בכנות, קשה להבין איך פעם הסתדרנו בלי וואטסאפ. בימים שבהם העברנו מסרים דרך הודעות SMS פשוטות, ללא אימוג'י וללא מהירות הקלדה מרשימה, נדמה שהכל היה מורכב יותר, פחות נוח להתנהלות. האמנם? גם במאה ה-21, כשמסרונים וקבוצות וואטסאפ הפכו לדרך התקשורת המשמעותית בחיינו (לא בכדי מדובר ברשת החברתית הפעילה ביותר בעשור האחרון), ההודעות עדיין עלולות להשתמע לשתי פנים, לגרום לאי הבנות ולפרשנות שגויה. לכן גם ניהול קבוצת וואטסאפ צריך להתבצע מתוך מקום מושכל, על ידי המשתמש הכי אובייקטיבי בחדר.

מתי צריך לנטרל חברי קבוצה בוואטסאפ?

מנהלי קבוצת הוואטסאפ, רשאים להחליט מיהם חברי הקבוצה ומי לא. מהי תמונת הקבוצה או שם הקבוצה ואיך נראה בה השיח. כשמדובר בקבוצה משפחתית, לרוב אין אינטרס מובהק לאדם אחד. מדובר בקבוצה הדדית יותר, שהשיחות בה מתפקדות ככל שיחה פיזית סביב שולחן השבת. ועם זאת, חילופי מסרים דרך וואסטאפ עשויים להוות הוכחה או ראיה בסוגיות משפטיות רבות. על כן כשבני המשפחה מסתכסכים או נקלעים למחלוקות, כל חילופי הדברים ביניהם יהיו מתועדים. לכן בניהול קבוצה משפחתית, חשוב למנוע מראש את האופציה להתכתבות משתלחת או פוגענית. זאת כדי לשמור על אחדות המשפחה ולהפנות את השיח למקומות פיזיים, שיהיו מתאימים יותר להעברת מסרים שליליים, כואבים או קשים.

ניהול קבוצת וואטסאפ משפחתית נעימה

אם בני המשפחה חשים שחילופי הדברים בקבוצה יוצאים מפרופורציות, מומלץ לעבור לשיחות פרטיות לליבון העניינים. מדוע? משום שהשימוש התדיר ברשתות חברתיות הפך את כולנו בעל כורחנו לידענים ולכוחניים מאחורי המקלדת, לנפשות משוחררות ללא רסן או בלמים, ללא חשיבה על הצד השני שמקבל או מפרש את המסרים. עם הזמן למדנו שניתן לכעוס, לבקר ולשלול אחרים גם דרך אפליקציות שונות בנייד ולכן זה טבעי שחילופי דברים קשים יתרחשו בין היתר דרך וואטסאפ.

אל תחששו להציב גבולות

אם אתם מרגישים שנעשה עוול לבן או בת משפחה בקבוצה, שמסרים לא הובנו כראוי או שדרוש תיקון למחלוקת שהוצתה במסרים טקסטואליים, אל תמתינו לצבירת כעסים שעלולים להיות מתורגמים גם לחיים האמיתיים. ניהול קבוצה משפחתית מצריך לעתים גם שמירה על הסדר ושליטה בזרימת המסרים ולכן זהו תפקידם של בני המשפחה ושל מנהלי הקבוצה בפרט, להגיע לפתרון מהיר שימנע סכסוכים חריפים בהמשך. אחרי הכל, משפחה לא בוחרים. אבל את ההתנהלות עם הסמארטפון בהחלט אפשר לבחור.

אם אתם מרגישים שנקלעתם לסכסוך משפחתי בוואטסאפ, שנתבקשתם לבחור צד או שדרוש לכם הליך מקצועי ליישוב מחלוקות, פנו אל משרדנו להתייעצות מהירה עם עורך דין משפחה.

מכשיר סלולרי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *