התחלות חדשות הן חלק בלתי נפרד מהחיים. כבר כשיוצאים מחדר הלידה מתחילים להכיר את העולם ובכל רגע יש התחלה חדשה. המעבר מבית החולים אל הבית – התחלה חדשה. המעבר מהטיפול המגונן של אימא אל המעון – התחלה נוספת. חופש גדול ושנה חדשה – התהליך חוזר. כך ניתן לראות שכבר מהרגע שהאדם נולד ועד סוף חייו, תמיד הוא יצטרך להסתגל למצבים חדשים, להכיר אותם ולדעת כיצד להגיב אליהם. אפשר להגיב בשמחה, אחרים דווקא יהיו עצובים ויש כאלו שהתחלות ומעברים לא מזיזים אותם ממסלולם אפילו לרגע. עבור רוב בני האדם שמתייחסים להתחלות חדשות, הנה כמה דברים שכדאי לדעת ויוכלו לעזור בתהליך.

הדרך הנכונה להתחיל מחדש

לזכור את הדרך

תמיד כשיש התחלה חדשה, זה סימן שמשהו נגמר לפני כן, ופרידות יכולות להיות גם הן מורכבות. במידה ואתם רוצים להתמודד נכון עם ההתחלה, אל תהססו ונסו לסגור את הסוף שקדם לה. במידה ומשאירים קצוות פתוחים מאחור, הם עלולים ללוות אתכם גם אל הפרק החדש בחייכם ולכן כל כך חשוב לעשות זאת. בין אם מדובר על סיום של קשר, תקופה בחיים, מקום עבודה או בית ספר, נסו להביא את עצמכם למקום שלם עם מה שעברתם ועם חיוך ופנים מאירות אל הדרך החדשה שאתם רוצים להתחיל.

מה גורם לנו לחשוש מהתחלות?

רוב האנשים אוהבים לדעת לקראת מה הם הולכים. מי נגד מי, מה מערכות היחסים במקום בו הם נמצאים ואיפה נמצאים השירותים. חוסר ידע מבלבל אותנו, גורם לנו להרגיש שאנחנו על אדמה לא יציבה ויכול לערער את הביטחון שלנו. העובדה שלעיתים לא ניתן לדעת מראש את הדברים הללו מכניסה אותנו ללחץ אותו אנחנו לפעמים משדרים לעולם ולסובבים אותנו, גם אם אנחנו לא רוצים לעשות זאת. במצב של חוסר ידע וניסיון אנחנו נוטים להיות רגישים יותר, מה שיכול להקל על צדדים אחרים לקבע דפוסים שאיננו מעוניינים בהם במקום החדש בו אנו מתחילים.

כיצד ניתן להתמודד?

עם החששות הללו אפשר להתמודד בשני מישורים, כאשר כל אחד מהם שונה אך הם בעצם מחוברים יחדיו ויכולים ליצור חוויית התמודדות אחרת עבור המתחילים החדשים. עם חוסר הידע ניתן להתמודד בעזרת צבירת ידע קודם, רב ככל האפשר. ניתן לברר פרטים על המקום החדש בו אתם מתחילים, להגיע לסיור מוקדם כדי להבין איפה כל דבר נמצא או לדבר עם אנשים שכבר היו שם ויכולים לתת מעט מידע מקדים מבפנים. מול הלחץ והרגש שמציפים אותנו גם ניתן להתמודד, אולם זו עבודה עצמית שיש לבצע. כדי להתגבר על לחץ ניתן לחזור על אמירות חיוביות, לפרק את החששות לגורמים ולדבר על הנושא עם חברים טובים או מטפל מוסמך. מול הלחץ ניתן לנקוט בגישה של נשימות עמוקות, דמיון מודרך וכל גישה שתגרום לרמות הלחץ לרדת מעט.

מחשבות על הסוף

מלבד הלחץ המובן מכל התחלה חדשה, ישנה הבנה כי כל דבר שמתחיל גם נגמר. אצל חלק מהאוכלוסייה מצבים אלו גורמים למחשבות על סוף חייהם, או על לחץ כבר מהשלב הבא. אומנם קשה להאמין, אך אנשים רבים חוששים דווקא מהסיום של הדבר אותו הם מתחילים כעת. האם יהיה מדובר על תקופה קצרה? ארוכה? האם זהו בכלל בזבוז מוחלט של זמן? המחשבות על הסוף יכולות ללוות כמעט כל תהליך ואפילו לשתק חלק מהאנשים שחושבים עליו. דרך מצוינת להתמודדות היא לזכור שפעמים רבות לא היעד הוא המטרה, אלא הדרך. המסע שאנשים עוברים בתהליך הלמידה, ההתחלות המרגשות, היכולת להבין דברים חדשים ולעבד אותם – כל אלו אינם בזבוז של זמן, גם אם בסופו של דבר התהליך החדש יסתיים במהירות. במידה וזוכרים את זה, לפתע המחשבות הללו נעלמות וניתן להתמודד איתן יחסית בקלות.

לקבל את הקושי

מלבד דרכי התמודדות שחשוב להכיר, לא פחות משמעותי להכיר בקושי אותו אתם חווים. אל תשכחו שאכן מדובר על התחלה חדשה, לפעמים במקום בו אתם לא מכירים אף אחד ועכשיו אתם חייבים להוכיח את עצמכם ולבנות את המעמד שלכם במקום. זוהי דרך ארוכה, יש עליות וירידות ולפעמים מכירים אנשים שהייתם מעדיפים לא להתמודד איתם. לכן, גם בכי, עצב, שמחה וצחוק הן דרכים בריאות להתמודד עם התחלה חדשה. אין רגש שהוא לא לגיטימי בתהליך וככל שתקדימו להכיר ברגשות שלכם, כך תוכלו להתמודד איתם מהר יותר ולהכיל אותם בצורה בריאה יותר.

ובכל זאת, אין ספק שהתחלות חדשות הן נושא גדול ומשמעותי ולכן ניתן למצוא סטטוסים על התחלה חדשה בקבוצות ובדפים רבים בפייסבוק, כאשר לחלק מהם יש רעיונות וטיפים טובים שחשוב להכיר.

שלט התחלה

סטטוסים על התחלה חדשה – הרשת החברתית מגיבה

התחלה חדשה

קבוצת פייסבוק שמדברת על הצורך בשינוי בחיים, אך על העובדה שיש לעשות אותו באופן מושכל. מדובר על קבוצה של אנשים מובילים בשוק, כל אחד בתחומו, שהבינו כי כל אדם שרוצה שינוי צריך לדעת איך להתמודד עם הפחדים שבדרך. איך לנהל נכון את הקריירה החדשה, איך להבין בדיוק מה יכול להתאים והדרך הנכונה להגיע לשם ולעשות זאת. הקורסים הללו בתשלום, אך במידה ויש לכם חששות או פחדים, אולי כדאי לנסות ולהשיג לעצמכם התחלה חדשה עם קצת ניסיון של אנשים שכבר עברו את זה ויכולים לחלוק אתכם מהניסיון רב השנים שלהם.

התחלות חדשות

לפעמים אנשים צריכים פלטפורמה לפרוק בה קצת ממה שעובר עליהם. מקום לדבר בו על הקשיים בעבודה החדשה, איך מתמודדים מול הילד שצורח או פשוט לקטר מול כל העולם. חלק מאיתנו לא רוצים לעשות את זה מול כל החברים שלנו, והיינו מעוניינים למצוא קבוצה בה ניתן לפרוק אבל ללא שיפוטיות או דעות קדומות. הקבוצה של התחלות חדשות מאפשרת לכולם לכתוב את כל העולם על רוחם בתנאי שלא מדובר על דברים שיכולים לפגוע בחברי הקבוצה האחרים. כך אפשר למצוא פוסטים ממגוון של נושאים, כאשר כל אחד כותב את מה שמפריע לו או על הנושא בו הוא זקוק לעזרה – וכולם יכולים לעזור.

גרושים גרושות

אולי הקבוצה האולטימטיבית בה מתחילים מחדש. מערכות יחסים הן דבר מסובך, ולפעמים אנשים יכולים להיפגע. הרי כל הזוגות שמתחתנים מאמינים שמדובר במערכת יחסים שתימשך לאורך כל החיים. להתחתן, להביא ילדים לעולם ולהמשיך לחיות ביחד באושר ובעושר עד 120. אבל לפעמים אנשים מתכננים ומישהו צוחק שם למעלה. מה שהיה אמור להיות קשר החלומות מתברר כשמשהו שפשוט לא מתאים לאחד הצדדים. לא משנה אם הסיבה היא אימא של החתן או שיגעונות של הכלה. בסופו של יום, הזוג מחליט שהוא רוצה להיפרד ולהתגרש. כעת, כולם עומדים מול מה שנשאר מהנישואים שלהם וצריכים להשתקם. יש כאלו שישקיעו את הכול בעבודה, אחרים יפנו לכיוון המשפחה ויש את הרוב שמחפשים אחרי התחלה חדשה. לשכוח מהמשקעים שהיו בזוגיות האחרונה ולצאת לדרך חדשה בה הם יוכלו למצוא אהבת אמת ולתת עוד הזדמנות לקשר זוגי. לכל אלו שרוצים להתחיל מחדש, יש את הקבוצה אליה מגיעים רק גרושים וגרושות, במטרה להכיר האחד את השני, להיפתח לאפשרויות ולדבר על המצב בו הם נמצאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *