רבים הם האנשים שלא יודעים שהם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה מסיבות רפואיות. אם גם אתם מתמודד עם מחלה כרונית או כל בעיה רפואית אחרת, יתכן מאוד שאתה זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה. פטור ממס הכנסה ניתן לקבל גם בצורה דיגיטלית כשדרך ההתקשרות העיקרית מול הגופים הממשלתיים נעשית באופן מקוון ורק לקראת סוף התהליך מתעורר הצורך להגיע לוועדות רפואיות המכריעות בסופו של דבר.

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

על כל הכנסה שלנו כאזרחי ישראל אנחנו אמורים לדווח לרשות המיסים ולהפריש מס. אנשים בעלי נכות מוכרת זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה. בנוסף, אם הנכות נקבעה תקופה ארוכה לפני בקשת הפטור, התובע יוכל לתבוע החזר מס רטרואקטיבי על שש השנים האחרונות.

בעלי אחוזי נכות שאין להם מספיק אחוזי נכות לקבלת פטור ממס הכנסה יכולים להגיש בקשה כדי לקבל פטור ממס הכנסה. הם יצטרכו לעבור ועדה רפואית שתכריע אם הם זכאים לקבל פטור או לא.

 

האם אתה זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה?

אם אתה עונה על 3 מהקריטריונים הבאים, מגיע לך פטור ממס הכנסה וחבל על כל יום בו אתה לא מגיש בקשה לקבלתו.

  • בעלי נכות קבועה או זמנית של מעל 184 יום.
  • אחוזי נכות של מעל 90% בהם אחוזי ליקוי אחד הם לא פחות מ-40%.
  • בעלי הכנסה חייבת במס.

שים לב, אם אתה חושב שמגיע לך פטור אך אינך יודע זאת בוודאות, תמיד ישתלם לפנות לחברה העוסקת במימוש זכויות. נציג החברה ישאל אתכם את השאלות המקצועיות וכבר בשיחה הוא ידע להגיד אם יש לכם סיכוי לקבל פטור ממס הכנסה.

 

איך מגישים באופן מקוון בקשה לפטור ממס הכנסה?

כאמור, פטור ממס הכנסה ניתן להגיש גם באופן מקוון דרך אתר רשות המיסים. תצטרך להגיש לרשות המיסים את פרוטוקול הועדה הרפואית שקבעה לכם את הנכות, יחד עם טופס בקשה לעדכון נכות רפואית לפטור ממס הכנסה. אם אתה שכיר תצטרך להגיש גם תלוש אחרון.

שים לב, חולי ומחלימי סרטן יכולים להגיש את הבקשה ולקבל תשובה תוך עשרה ימי עסקים. לבעלי נכות אחרת התשובה אורכת זמן רב יותר. הזכאות המאושרת יכולה לקבל אישור למספר שנים או לתקופת הנכות הזמנית.

 

החזר מס הכנסה לזכאים

אם היית זכאי לקבלת פטור כבר לפני יום הגשת הבקשה, תוכל לקבל החזר רטרואקטיבי לתקופה של 6 שנים אחורנית בהגשת בקשה כנדרש.

 

לסיכום

פטור ממס הכנסה יכול להיות שווה מאות אלפי שקלים. בכתבה ראינו כי ניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון אך יחד עם זאת, לא תמיד כדאי לפעול באופן עצמאי והרבה פעמים כדי להיעזר באנשי מקצוע של חברה העוסקת במימוש זכויות רפואיות. מעורבות של אנשי מקצוע מבטיחה טיפול מהיר ויעיל בבקשה.

מס הכנסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *