בשביל להיות עסק מצליח, צריך שיווק נכון ויעיל.

כל בעל עסק, קטן או גדול, צריך להשקיע בשיווק.

ללא שיווק נכון, לא יכירו את העסק, והסיכוי להצלחה פוחת באופן משמעותי.

תחום השיווק הוא תחום ענק, שהתפתח עם השנים בהתאם להתפתחויות החברתיות והטכנולוגיות.

בעבר דרכי הפרסום והשיווק המרכזיים היו על ידי מודעות בעיתונים ועל לוחות מודעות, ואילו כיום פלטפורמת השיווק העיקרית היא רשת האינטרנט.

 

שיווק דיגיטלי

השיווק ברשת, נעשה בדרכים רבות. כל בעל עסק צריך לבחור דרך שיווק התואמת את צרכי העסק. עסקים גדולים יבחרו לפרסם את עצמם במודעות שיווקיות באתרי האינטרנט הגדולים, אולם, עסקים קטנים ובינוניים לא יכולים להתבסס על פרסום כזה כיוון שעלותו היא גבוהה מאוד, והתפוצה שלו רחבה הרבה יותר ממה שעסקים אלו צריכים.

הפתרון השיווקי לעסקים בסדרי גודל אלו הוא השיווק החכם. שיווק חכם נעשה בשתי דרכים שונות, דרך הרשתות חברתיות, או דרך גוגל. לרשתות החברתיות, וכן לגוגל, ישנם אלגוריתמים ייחודיים, אשר יודעים להפיץ מידע למשתמשים על פי העדפותיהם האישיות. כך הפרסום בדרכים אלו הופך לממוקד הרבה יותר, ולא 'מתבזבז' כמו הפרסום באתרי האינטרנט הגדולים. אולם, ישנם גם הבדלים רבים בין שתי דרכי שיווק אלו.

 

שיווק ברשתות החברתיות

השיווק ברשתות החברתיות נעשה בדרך כלל על ידי פתיחת חשבון ייעודי לעסק ברשת החברתית, אשר בו בעל העסק מפרסם את המוצר שלו. החשבון העסקי מקודם על ידי עוקבים שצופים בו, מגיבים עליו, ומשתפים אותו. לרשתות החברתיות ישנם מסלולים של חשבון לעסקים, אשר תורמים לבעל העסק לנהל את החשבון בצורה טובה יותר.

ישנן כמה יתרונות ברורים לשיטת שיווק זו. ראשית, בדרך כלל הפלטפורמה היא חינמית, דבר שמוזיל משמעותית את עלויות הפרסום. ושנית, כאשר העסק טוב, השיווק נעשה בעצמו, ללא צורך בהתערבות גדולה מאוד של בעל העסק.

אולם, ישנם גם חסרונות ברורים לדרך זו. בהרבה תחומים הרשתות החברתיות מלאות בתחרות גדולה מאוד, וכך קשה יהיה לעסק, בעיקר חדש, להתבלט בין שאר המתחרים. שנית, בדרך זו המפרסם כבול לפלטפורמה של הרשת החברתית, ולא יכול לעשות שינויים כאוות נפשו, דבר שעלול לפגוע באיכות הפרסום

 

שיווק בגוגל

השיווק דרך גוגל נעשה בדרך כלל על ידי בניית אתר אינטרנט פרטי לעסק, וקידום האתר בדפי החיפוש של גוגל, בעזרת פלטפורמות וחברות שונות הנמצאות בשוק. החיסרון הברור של שיטה זו היא העלות, לעומת עלויות השיווק ברשתות חברתיות.

אולם, היתרונות שלו הם משמעותיים מאוד. בניית אתר פרטי לעסק יכולה להיעשות על ידי פלטפורמות שונות, לדגומה בניית אתר וורדפרס, בהן ישנו חופש פעולה כמעט מלא לבעל העסק, וכך איכות הפרסום תהייה מקסימלית. בנוסף, קידום דרך מנוע החיפוש, אשר נעשה על ידי חברות המתמחות בכך, יעיל בדרך כלל בהפצת המידע לקהל היעד המתאים, יותר מאשר ברשתות החברתיות.

 

אפליקציות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *