בשנים האחרונות הפכו הרשתות החברתיות לכלי השיווק הנפוץ ביותר: לא סתם רוב החברות הגדולות במשק מפנות את מירב המשאבים שלהם לפרסום ברשתות החברתיות. לשיווק דיגיטלי יש הרבה יתרונות שהופכים אותו לשחקן המרכזי היום במשק, אך לצד זאת הוא דורש השקעת מאמצים רבים לשם הצלחה. 

 

למה בעצם לשווק ברשתות החברתיות

 

יצירת מותג והפצתו

הרשתות החברתיות מאפשרות ליצור מותג יחסית בקלות, ולתחזק אותו בעזרת עדכונים קלים ושוטפים. בניגוד לפלטפורמות אחרות, האינטרנט מחזיק אותנו מפוקסים ומושך את תשומת ליבנו. בנוסף, כל הלקוחות הפוטנציאלים נמצאים לפחות ברשת חברתית אחת, מה שמאפשר גישה נוחה אליהם שמובילה לגידול במכירות.

 

נוכחות ברשת

כיום, נוכחות ברשת החברתית היא אחד הפעולות הפופולריות של כל קהלי היעד. שיווק ברשתות מאפשר גישה קלה ללקוחות פוטנציאלים מכל הסוגים ובכך חושף את העסק למגוון רחב יותר של לקוחות. שיווק ברשתות החברתיות גם משפר את הנוכחות במנועי החיפוש ומאפשר זרימה של לקוחות לעסק.

 

המחיר

הרשתות החברתיות הן כלי שיווקי זול משמעותית מאמצעי השיווק שקדמו לו. הוא מאפשר קידום לא ממומן שמאפשר את חשיפת המותג ע"י הפצתו ברשת, לצד קידום ממומן שמקדם את המותג ע"י טרגוט של קהלי יעד ספציפי בעלות שמתחילה מכמה שקלים בודדים ליום.

 

כלים ייחודיים

לכל הרשתות החברתיות יש אופציה לפילוח אנליטי של הדפים העסקיים. ניתן להיעזר בכלים האלו כדי להבין מי נחשף לתוכן שלכם, באיזה תדירות ועוד, ועם המידע הזה לחשב את הצעדים הבאים ולהגיע לאופטימיזציה של הקמפיין.

 

בחירת הרשת החברתית

הדילמה הראשונה שאיתה נתמודד היא בחירת הרשת החברתית המתאימה. העובדה שרשת חברתית קיימת, אינה מחייבת נוכחות בה. יש לבדוק איזה פלטפורמה מתאימה יותר עבורנו מבחינת קהל יעד, רלוונטיות וכו'. כדאי להתמקד ברשת אחת או שתיים ולהשקיע בהן את כל המאמצים במקום להתפזר בכמה רשתות שונות.

החוכמה היא לבנות קמפיין שיהיה רלוונטי לרשת החברתית הנכונה. מומלץ להתייעץ עם משרד פרסום שייתן לכם מענה מקצועי. ראשית יש להגדיר בצורה ברורה את מטרות הקמפיין ואת קהל היעד. למשל, אם נרצה לפרסם פנסיה, בוודאי שלא נבחר לפתוח חשבון בטיקטוק. לאחר מכן, יש לבחור את הרשת החברתית שרלוונטית למטרות שהגדרתם. להלן המדריך לרשתות החברתיות:

 

פייסבוק

הרשת החברתית המובילה בישראל עם למעלה מ-6 מיליון חברים פעילים. הפלטפורמה מאפשרת מגוון צורות פרסום בחינם או פירסום ממומן שפועל ע"י טרגוט קהל יעד רלוונטי. פייסבוק מורכבת מקהלים מגוונים מכל הגילים ולכן יכולה להתאים לכל סוג פרסום ע"י העלאת סוגים שונים של תוכן. בנוסף, העמוד העסקי מופיע בתוצאות חיפוש בגוגל.

 

אינסטגרם

רשת חברתית שעיקרה הוא תוכן ויזואלי. כלומר, עבור עסק שכולל תוצרים פיזיים, ובמיוחד כאלו שמצטלמים יפה, אינסטגרם היא רשת חובה. ניתן לתייג יוזרים אחרים או האשטגים שונים במטרה לצבור חשיפה. היא פונה לקהל יעד צעיר יחסית, אך גם שם ישנו מגוון גילים. אינסטגרם נרכשה ע"י פייסבוק ולכן קל לסנכרן בין התוכן שעולה לשתי הפלטפורמות.

 

לינקדאין

רשת חברתית לאנשי מקצוע הגדולה בעולם שנועדה להיות פתח כניסה למגזר העסקי. אנשים נכנסים אליה למטרות נטוורקינג, חיפוש עבודה, ניהול קריירה, חיפוש עובדים ופיתוח עסקי.

 

יוטיוב

יוטיוב היא מערכת לשיתוף וצפייה בסרטונים ומנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, אחרי גוגל. בישראל גולשים בה בכל שבוע מעל 3 מיליון איש. בשונה משאר הרשתות החברתיות, הסרטונים מקבלים תיעוד בחיפושים השונים ברשת, ומעל 50% מהגולשים גם מגיבים לסרטונים שצפו בהם, כך שישנה מעורבות פעילה של הגולשים.

 

טיקטוק

הרשת החברתית הצעירה ביותר. קהל היעד הרלוונטי הוא צעירים בני 16-24. הרשת מורכבת מסרטונים קצרים בני 15-60 שניות שנצפים ברצף, והיא הרשת ששומרת על הקשר הגבוה ביותר עם הקהל. בטיקטוק ניתן למצוא אתגרים שונים אותם מבצעים המשתתפים, ערוצים עסקיים, פרסום ממומן, עבודה עם משפיעני רשת ועוד.

 

פינטרסט

רשת ויזואלית בה התוכן כולל צילומי איכות, לרוב מקצועיים. יש שם מגוון רחב של תוכן וקישורים רלוונטיים שכוללים את תחומי הלייף סטייל, בריאות, טיפוח, עיצוב הבית, אופנה,DIY ועוד.

 

טוויטר

רשת חברתית שמבוססת טקסטים. היא אינה חזקה בישראל כפי שהיא חזקה בעולם. מאפשרת פרסום ממומן שכולם קידום ציוצים, יצירת חשבון עסקי, פילוח קהלי יעד ועוד. היא מתאימה יותר עבור קידום תוכן, ופחות עבור קידום מוצרים.

 

פתחתי חשבון, מה עכשיו?

בחירת הרשת החברתית היא חלק חשוב בתהליך, אך עכשיו מתחילה העבודה האמיתית.

 

למידת השפה

מאוד חשוב ללמוד את שפת הרשת. לכל רשת חברתית יש שפה ודרך פעולה משלה שכוללת דפוסי התנהגות שונים. חשוב ללמוד איך מתקשרים בצורה היעילה ביותר ברשת הרלוונטית, לדעת מה כוללת הפלטפורמה ולהשתמש בזה. חשוב להרגיש בנוח ברשת לפני שיוצאים לדרך כדי למנוע טעויות בהמשך.

 

יצירת תוכן

חשוב לזכור, אנשים יעקבו אחרי תוכן שמעניין אותם ולא בהכרח המוצר הספציפי. חשוב ליצור עמוד מעניין, שמעלה תוכן לעיתים תכופות ומציג חיים שלמים מעבר למוצר. אם אינכם יודעים כיצד ליצור תוכן איכותי, שווה לבחון את האפשרות של תשלום עבור תחזוקה פעילה של הרשת החברתית.

 

הנאה מהתהליך

חשוב לפעול מתוך הנאה אמיתית – קהל היעד אינו אידיוט, ויש לו אפשרויות רבות לבחור מתוכן. חשוב להראות בעמוד העסקי את התשוקה שלכם למוצר ואת ההנאה שאת מפיקים ממנו, וכך אנשים ירצו לעקוב אחריכם. שימו לב שאתם חלק מהמותג אותו אתם משווקים ושווה להשקיע בכך.

 

לסיכום

שיווק אינטרנטי לא קורה תוך לילה ודרושה השקעה, עבודה רבה, סבלנות ולעיתים גם הרבה כסף. לפעמים קמפיין יכול להניב פירות רק לאחר שנה. שיווק באינטרנט הוא אינו קסם, אך כל עוד תפעלו לפי המדריך, תבחרו נכון את הפלטפורמה ותשקיעו בה, תזכו לקמפיינים מוצלחים ועלייה ברווחים.

שיווק דיגיטלי ברשת חברתית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *