אחרי השקה מוצלחת של הווצאפ לעסקים, מכריזים כעת בשירות התשלומים Facebook pay על השקה ראשונה של מערך התשלומים החדש והמאובטח.

ברזיל תהיה הראשונה ליהנות מאפשרות התשלום דרך ווצאפ, לשלוח ולקבל כספים באופן מהיר ונוח, כשבהמשך ייפתח הממשק למדינות נוספות וישראל ביניהן.

 

כיצד תתבצע העסקה בווצאפ?

שירות התשלומים החדש של ווצאפ בבעלותה של פייסבוק יהיה חינמי בשלב זה לצרכנים פרטיים, כאשר עסקים יחויבו בתשלום עמלה של 3.99% מהעסקה. כדי להגן על בטיחותם של המשתמשים בתהליך, כל עסקה תבוצע על ידי הקשת קוד משתמש בן 6 ספרות, או טביעת אצבע אישית, כפי שמתבצע באפליקציות כספים אחרות (פייבוקס למשל).



 

היתרון שמאחורי התשלום דרך ווצאפ

השימוש האינטנסיבי והשוטף של כולנו בווצאפ, מביא גם את העסקים לכדי שימוש פעיל באפליקציה מול לקוחותיהם. עם זאת, כל התכתבות בין עסקים וצרכנים במטרה לרכוש מוצרים ושירותים שונים, מועברת בסופו של דבר מתוך הווצטפ אל פלטפורמה שונה, שמסוגלת לקלוט ולשדר העברות כספים. בזכות שירות התשלומים החדש, תתאפשר פשטות ומיידיות בכל עסקה – דבר שעשוי לפטור חלק גדול מקשיי הגבייה בקרב העסקים ולחסוך משמעותית בזמן ובתכתובות מול ספקים ונותני שירותים שונים.

 

אז למה דווקא ברזיל?

המשתמשים יתבקשו לחבר את חשבון הווצאפ שלהם לכרטיס האשראי על מנת לבצע העברות כספים. מאחר שמדובר בפעולה שנושאת עמה רגולציה שמשתנה ממדינה למדינה, נבחרה ברזיל למדינה שבה יושק השירות החדש, כאשר כ-120 מיליון התושבים בה צפויים להתחיל לגלגל כספים בסדר גודל משמעותי כבר בחודשים הקרובים.

 

המהלכים העתידיים עדיין לא ברורים

נכון להיום, עדיין לא ברור האם ווצאפ תאפשר למשתמשים שלה לבחור באמצעי תשלום דיגיטליים שלא רק דרך פייסבוק pay ומחלקת הדוברות של האפליקציה סירבה בינתיים לחשוף פרטים לגבי התוכניות העתידיות. עם זאת, מומחים בענף העסקי מאמינים ששווקים שכבר משתמשים באופן סדיר בפייסבוק pay, יבצעו שימוש משמעותי באופציית התשלום החדשה.

 

תשלומים בווצאפ: בשורה משמחת לשני הצדדים

שירות התשלום דרך ווצאפ צפוי לאפשר לאנשים ולעסקים לתקשר באופן שוטף, כאשר הסדרת התשלום תוכל להתבצע ממש עם סיום השיחה או כחלק ממנה. זוהי בשורה משמחת לשני הצדדים: המשלמים יהנו משירות אישי ואותנטי דרך האפליקציה האהובה ויוכלו לבצע באותו הרגע את החיוב. מקבלי הכספים מצידם ירוויחו התרחבות משמעותית בפוטנציאל התשלומים ויוכלו ליהנות מחיסכון זמנים נוסף בנוגע למאמצי השיווק וההסברה, ההתקשרות הבין-אישית וכמובן היכולת לנהל מערך כספים פשוט ומדויק.



 

יותר נוח, יותר נגיש

לסיכום, נציין גם את הנגישות המשמעותית שמתקבלת על ידי תשלום דרך ווצאפ. לראשונה, גם כבדי שמיעה וחירשים יוכלו ליהנות מהאפשרות לשוחח באופן טבעי עם בעלי העסקים השונים, להעביר תשלום בקלות ומבלי להזדקק למערך טלפוני שמונע מהם לתקשר כראוי עם בית העסק.

כעת כל שנותר הוא לייחל שהשירות יגיע בקרוב גם אלינו ויאפשר לגופים ממשלתיים לבחון את האפשרות לאשר ביצוע תשלומים במסגרת הליכי חדלות פירעון, שבוודאי יקלו משמעותית על החייבים.

 

אישה מקלידה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *