העולם בנוי היום על שיווק. אם מנסים לחשוב על זה, ניתן לראות שבכל אחד מתחומי החיים מסביב נושא השיווק בא לידי ביטוי. על הצרכנות מסביב לא צריך להרחיב מאחר והשיווק פרוש לנגד העיניים. המדפים המלאים בחנויות, המותגים שקורצים מכל פינה, הכוכבים שמפרסמים חלק מהמוצרים במטרה לשווק אותם נכון. אחת הדוגמאות מהתקופה האחרונה היא הפרסום שאותו עושה מיכל דליות, "סופר נני" בשבילכם, למותג ביסלי. מאחר ודליות נתפסת כסמכות עבור הורים וילדים, העובדה שהיא משווקת מוצר אוטומטית הופכת אותו למומלץ יותר לילדים, מסר סמוי שאותו רצו להעביר המשווקים. באותה המידה אבא שרוצה לפתות את ילדיו לאכול ארוחת צהריים בריאה צריך לחשוב איך לשווק אותה נכון עבורם. אז כשמבינים ששיווק נכון זה שם המשחק, כדי להתחיל לחשוב איך לעשות את זה בצורה הטוב ביותר.

דף הבית פייסבוק

המדריך לכתיבת סטטוסים חזקים יוצא לדרך

בחירת הנושא

כדי לכתוב סטטוסים חזקים באמת, חייבים לדעת להתמקד בנושא מסוים. קשה מאוד לכתוב סטטוס משמעותי שמפוזר על המון נושאים. אם מכניסים בטקסט אחד כתיבה על נושאים כמו מלחמה ושלום, הרעב באפריקה, מגפת האיידס והמצב בסוריה מדובר על המון נושאים חשובים, אבל עם איזה מסר הקורא ייצא? הוא עלול להתבלבל מרוב מטרות חשובות ובמקום להתמקד בנושא אחד ולהתחיל להתמודד איתו, הוא יכול לאבד את המיקוד ולוותר על כל הכתוב למרות החשיבות שלו. לכן, יש לחדד את המסר כמה שיותר ולהבהיר היטב נושא אחד עליו מדובר, למה הוא מתקשר ומדוע הוא כל כך חשוב. מסר משמעותי אחד יכול להפוך סטטוסים לחזקים במיוחד ולהוציא את הבשורה מהם מהר ככל האפשר.

הנעה לפעולה

מאחר ומדובר על נושאים חשובים במיוחד, הרבה סטטוסים מעוניינים לגרום לקוראים שלהם להוציא מן הכוח אל הפועל החלטות שהם לוקחים. בין אם מדובר על החלטה לשינוי משמעותי, הקרבה למען מטרה נעלה או הצטרפות לכוחות השלום – אין ספק שכדי לגרום למישהו לקום מהספה ולעשות מעשה נדרש קצת יותר מנושא חזק. יש לגרום לגולש ולקורא לנוע קדימה ולהחליט על פעולה שהוא יכול לנקוט. הנעה לפעולה יכולה להיות תרומה, הרשמה לקורס, בקשה של פרטים נוספים על תוכנית לימודים או כל פעולה אותה נוקט הקורא באופן אקטיבי לאחר סיום הקריאה.

תמונה נכונה ומתאימה

סטטוסים חזקים בפייסבוק יהיו עם טקסט מדויק ככל האפשר, אבל אסור לשכוח את החשיבות של הוויזואליות בנושא. "טוב מראה עיניים ממשמע אוזניים", ואין ספק שקריאה יכולה להיות קריטית, אבל תמונה מתאימה בעצם תהיה החלק המשמעותי בנושא וזו שתלווה את הקורא גם לאחר סיום הקריאה הראשונית והמחשבות על הנושא. כותבים רבים מזלזלים בנושא התמונה, אולם היא יכולה להיות הפרמטר שיבדיל בין פוסט ויראלי לפוסט ממוצע. כדי לבחור תמונה נכונה יש מאגרי תמונות שאינם נגמרים ברשת, אולם חשוב לשים לב לנושא זכויות היוצרים ולראות שהן אינן מופרות.

אורך הטקסט

כדי להפוך את הסטטוס לחזק במיוחד, כדאי לחפש את המילים הנכונות. הכי מפתה להכניס כמה שיותר מילים מסביב, לפאר את הנושא ולנסות ולדבר עליו מכל כיוון, אולם הגדולה האמיתית היא לגרום למעט מילים להחזיק את כל גודלו של הנושא. גם אם מדובר על משהו מורכב שיש לדבר עליו, עדיף לחסוך במילות תיאור שנועדו להגביר את האפקט. כתיבה ישירה, תמציתית וברורה לרוב גורמת להתמקד בעיקר הנושא ולא להיתפס לקטנות מסביב. כמו כן, יש לחלק את הקטע בצורה נכונה, להקפיד על מבנה מדויק ולסדר אותו בצורה נעימה לעין, כך שגם אם הוא ארוך יחסית, וויזואלית הוא ייראה נגיש ונעים.

מאחר וישנן המון דרכים לנהל נכון דפים של סטטוסים חזקים, הנה כמה דפים שבתוכם ניתן למצוא סטטוסים חזקים שלא ישאירו אף גולש אדיש ויוכלו לתפוס את תשומת הלב שלו לאורך זמן.

השראה ומוטיבציה

מה יותר טוב מדף שנועד לשמור על המוטיבציה של האדם ולעורר בו השראה? כאשר בוחנים את הדף, אומנם אין בו אחידות מבחינת הנושאים, אך כל סיפור שעולה שם הוא מעורר השראה בדרכו. אפשר למצוא שם סיפור אהבה בין קשישים שחצו את שנתם המאה ועדיין מאוהבים כמו ביום הראשון, אנשי עסקים שמסבירים איך הם הגיעו לעמדתם הנוכחית ואפילו הורים שמחנכים בצורה היפה ביותר שאפשר להעלות על הדעת. כל אלו מעניקים השראה ותחושה שכל סטטוס שנכתב בסגנון הוא חזק במיוחד.

טוני רובינס

אם השם לא אומר לכם כלום, כנראה שאתם ממש רחוקים מעולם הקואוצ'ינג והאימון האישי. מדובר על אדם שהפך להיות המאמן מספר 1 בעולם וגורו עבור כל מי שעוסק בתחום או מכיר אותו קצת. הוא עורך סמינרים שאליהם מגיעים אלפי אנשים, מוסר הרצאות ברחבי העולם, כאשר גם לישראל הוא הגיע וסיפק לתושבים את האפשרות לשמוע אותו. יש לו גישה ישירה, יכולת להגיע במהירות אל שורש הבעיה וכך להעלות אותה לפני השטח. הסטטוסים שלו נחשבים לחזקים מאחר והתוכן בהם אנושי, מרשים ומלמד.

בואו ראו

לפעמים כדי ללמוד על העולם שמסביב, בסך הכול צריך להיכנס אל הדפים הנכונים בפייסבוק ולראות את המציאות דרך המשקפיים הנכונים. הדף של "בואו וראו" בא לשים את הזרקור על הדברים שבאמת חשובים בחיים. חינוך, תרבות אומנות ומשפטים מעוררי השראה, כולם משמשים בערבוביה בדף הזה שכל מטרתו היא להרבות טוב בעולם ולאפשר לכל מי שמגיע לביקור למצוא טקסטים שיעשו לו טוב על הלב והנשמה. החוזק של הסטטוסים בדף זה מגיעה דווקא מן המקום בו הגולשים חווים את החשיבות שיש בתוך הסטטוסים עצמם, ולאו דווקא בבחירת המילים או הסרטונים.

הצינור

אחד הדפים הפופולריים ביותר בישראל, אשר מקבל המון תשומת לב מהגולשים, מפייסבוק ומהתקשורת. סביב הדף עצמו היה בעבר מאבק משפטי, כאשר מקים הדף והערוץ בו שודרה התוכנית שנשאה את אותו השם טענו שניהם לבעלות על הדף ההכרעה הגיעה רק בבית המשפט.  בדף עצמו עולים כמעט בכל יום סטטוסים חזקים על סיפורים אישיים שונים. הסיפורים הללו יכולים להיות על בן שננטש על ידי משפחתו בגלל נטייתו המינית, משפחות בהן אחד מבני המשפחה חולה מאוד או גיוס כספים למטרה חשובה במיוחד. הנושאים האנשויים והרגישות העולה מכל אות הופכים את הדף למשמעותי במיוחד עבור אנשים רבים והוא נחשב לדף הבית עבור גולשים רבים המשתמשים ברשתות החברתיות.

חסלט

סטטוסים חזקים יכולים להיות ביטוי של נושאים רגישים, אנושיים ונפיצים, אך מהצד השני גם יכולים להיות סטטוסים קלילים, משעשעים שנחשבים לחזקים מרוב שהם מצחיקים ומניעים את הגולשים לפעולה. דף שמתנהג בדיוק בצורה הזו זהו הדף של חברת "חסלט" המוכרת ירקות ללא חרקים. משיטוט בדף אפשר למצוא בדיחות פנימיות, צחוק על כל ירק וביחד עם הגולשים. שיתוף פעולה בין מנהלי הדף לחלק מהמשיבים הקבועים ופעילויות נוספות שהופכות את הקוראים ללחלק אינטגרלי מניהול הדף עצמו – דבר שהוא חזק בשוק של הרשת החברתית.

לאור אלו, ניתן להבין כי סטטוסים חזקים יכולים להגיע מכיוונים שונים – אך בסופו של דבר, כולם יכולים להעניק השראה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *