בעשור האחרון קנתה לה שביתה בקרב בעלי עסקים קטנים כגדולים, ההבנה וההכרה בחשיבותו של אתר האינטרנט לקידום העסק. כבר באמצע העשור שעבר החלו גופים עסקיים וחברות גדולות להקים לעצמם אתרי אינטרנט. אמנם בשלב ההוא האתרים עדיין היו יותר בגדר אמצעי נוסף ליחצ"נות ופחות פלטפורמה מעשית לקידום העסק, אבל כבר אז היה ברור לאן העולם מתקדם. נכון להיום, עבר שיווי המשקל בעסקים מהגעה עצמאית לבית העסק לרכישה באמצעות האינטרנט. בשלב הבא, עבר השימוש בטלפונים הניידים לביצוע עסקאות את המחשבים האישיים. השינויים המשמעותיים הללו הפכו את אתרי האינטרנט שנבנו בעמל רב לפני עשור אחד או יותר, לבלתי רלבנטיים. מה הפך את אתרי האינטרנט הוותיקים, בחלקם הגדול, לבלתי רלבנטיים? כיצד צריכים בעלי עסקים שהשקיעו ממון רב באתר שלהם להתנהג? האם לבנות אתר אינטרנט חדש או לשפץ אתר קיים? כל התשובות בשורות להלן.

 

איך הפכו אתרי אינטרנט מושקעים לבלתי רלוונטיים

אתרי אינטרנט שנבנו לפני עשור אחד או יותר, עשו עבודה טובה בלכידת לקוחות חדשים לעסק. בתחילה, המטרה של אתרים כאמור הילה לגרום ללקוחות פוטנציאליים להתקשר לעסק. בהמשך, המטרה היתה לגרום להם להשאיר פרטים. אבל השלב הבא באבולוציה היה מתן האפשרות ללקוחות פוטנציאליים לבצע רכישה ישירה מהאתר. בעלי עסקים שהשכילו להבין את המצב, ערכו שינויים והתאמות באתר שלהם ומעת לעת ערכו התאמות אגרסיביות במטרה לצעוד עם הזמן. ואולם בעלי עסקים אחרים, שאתרי האינטרנט שלהם נהנו מפעילות רבה וממספר גדול של גולשים, בחרו להתעלם מהשינויים והקריבו את העתיד לטובת ההווה. וכשהעתיד הגיע, הם מצאו את עצמם בבעיה. זאת ועוד – האתרים המתחרים שלהם נגסו במהירות בתנועת הגולשים. נכון להיום, בעלי עסקים רבים שואלים את עצמם את השאלה הגדולה –  שיפור הקיים או חידוש.

אתר במחשב נייד

 

בניית אתר חדש מול שיפוץ אתר קיים

התשובה לשאלה הזאת איננה פשוטה. מצד אחד, אתר אינטרנט ישן צבר וותק רב, ולרוב הוא מכיל גם חומרים חשובים לקידום העסק. מאמרים, תיאורי מוצר ועוד חומר שבעלי העסק אינם מעוניינים לוותר עליו. מצד שני, אתר ישן שאיננו מותאם למובייל ואיננו מותאם מבחינת הנגישות, עלול להיענש על ידי מנועי החיפוש (קראו עוד על עקרונות בניית אתר אפקטיבי).

התשובה לדילמות האלה היא בדרך כלל בניית אתר חדש, והעברה של כל החומרים הרלבנטיים מהאתר הישן. כך ניתן לנצל את הוותק של הדומיין (עוד על דומיין ניתן לקרוא כאן) מצד אחד ואת העובדה שתנועת הגולשים לא תיפגע. מכתובות האינטרנט הישנות ניתן לבצע הפניות שיעבירו את הגולשים אל האתר החדש, ולא יפגעו ברצף הגלישה אליו. האתר החדש שיוקם יהיה נגיש גם לבעלי מוגבלויות וגם מותאם לגלישה באמצעות המובייל. כמו כן, ניתן להוסיף לו שכבות אבטחה שונות שימזערו את אפשרויות הפריצה לאתר וגניבת פרטים של גולשים, בעיקר פרטים של כרטיסי אשראי. עובדה היא שגם אתרים וותיקים כמו האתרים של העיתונים הגדולים בישראל, שנמנעו מעיכת שינויים, עברו בשנים האחרונות מתיחת פנים. אתר אינטרנט שלא יותרם לטכנולוגיה המודרנית, דינו להעלם בתהומות הנשייה.

למידע נוסף על שיפוצים: https://www.shiplus.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *